Trök, kör och Starbucks med godingar

Äntligen ikapp, trodde inte det skulle ske så snabbt. Fast nu kan man lägga sig vid datorn på kvällen och skriva om dagen som varit. Det blir att man får med lite mer då. Minnet blir ju knappast bättre med tiden. Vaknade upp och gjorde barnen klara. Det var min tur att köra till skolan så ingen sömn för mig på direkten. Fast såklart kom jag hem såpass tidigt att jag la mig igen en liten stund. Gick upp och satte mig vid datorn. Idag har nog varit en av de segaste dagarna på riktigt länge. Det var inte mycket folk online och jag hade bara allmänt tråkigt. Jag var även rastlös med världens träningsvärk. Innan jag drog iväg på alla mina äventyr lagade jag dottern och hennes kompis middag. Jag har inte tid senare utan den måste vara klar när vi kommer hem. Fixa iordning den medan jag pratade med Elin genom skype. Drog iväg till skolan för att plocka upp sonen. Skjutsade honom till en basketmatch i Vancouver. Han skulle egentligen åkt buss men någon hade varit lite ond på gympan så det fick bli skjutsa av Au pair Malin. Från Vancouver tillbaka skolan, som tur gick det fortare än planerat så jag dödade lite tid på Fred Meyers. Köpte mig tackkort som jag ska skriva imorgon. Jag vet att jag är sent ute nu efter jul men bättre sent än aldrig. Jag har inte det inprentat att skriva det varje gång så vi får leva med det nu. Från skolan hem till kompisarna för att släppa av deras son. Hem till oss för att värma maten och äta snabbt. Snabbt iväg till fotbollsträningen. De var för söta i bilen. Prata om läxor och läxångest. Jag berätta hur duktiga de var, speciellt om man jämför med mig. Fast det sa jag förstås inte utan gav dem bara massa beröm. De sköter sina läxor utmärkt och gör tusen aktiviteter plus att de tycker om läxor. Tillbaka hem för att vara ledig! Pappan gjorde maten och jag plockade undan. Åt någon kaka och smsa med Karla. Det var alldeles för lång tid sedan jag såg henne. Det kan även vara hennes sista vecka här i USA också. Återkommer lite om det framöver. Vi bestämde för att mötas upp på starbucks. Jag drog iväg klockan åtta. Criss hängde med också. Jag tog mig varmchoklad och en kaka. Vilket jag verkligen inte behövde men gottar mig till max. Criss drog hem klockan nio. Karla och jag satt kvar till klockan tio och bara prata. Det kändes skönt. Jag behövde det efter förmiddagens trökigheter. Vi planerade lite helgen. Ingenting är spikat men det verkar som vi festar på fredag, shopping lördag dag och möte på lördagkväll. På söndag drar vi till Seattle för att kolla läget! Ska kolla hur mitt schema ser ut också men jag har inte hört något om helgen så den är nog free!


Så lite gör så mycket!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback