Läkarbesök & ZOO

Ställde klockan på kvar i nio. För mellan nio och tio skulle dörrmontören komma. Klockan halv nio ringde det på dörren. Att jag aldrig får sova och att de ska vara tidiga för engångskull. Det var bara att slänga på sig kläderna och öppna. Jag tog mig en lång dusch och rakade benen för första gången på 8 veckor. Vilken härlig känsla det är måste jag säga. Jag har inte haft tid, orken eller möjligheten till det att göra det innan. Klockan elva hade jag läkarbesök. Jag fick ta nya röntgenbilder. I väntrummet fick jag se en annan kvinnas ärr. Hon hade ramlat i en trappa och krossat sin ankel. Hennes ärr var mycket värre än mina och jag hoppas mina bara blir bättre. Jag fick de goda nyheterna att allting såg bra ut. Jag får om TIO dagar gå runt i tennisskor. Hur underbart är inte det. Jag kommer nog inte tycka det för att jag har ingen balans eller muskler kvar. Det är själva tanken om att få gå själv utan någon stövel eller dylikt. Det känns som man närmar sig slutet av tunneln. Jag fick även lite övningar som jag ska göra. Äntligen får jag sträcka och röra på foten som jag vill. Snabba ryck hem för att släppa ut hundarna.
 
 
 
Elena och hennes barn plockade upp mig. Vi åkte till Oregon Zoo här i Portland. Jag hade även turen att gå in gratis. Elenas familjepass täckte även mig. Så jag fick tillbaka pengarna för biljetten jag köpte. Annars var det inte så värst dyrt, 74 sek. Vi hade en underbar dag och vi såg massa djur. Det jag var mest glad över var att jag fick se isbjörnar. Jag missade det i San Diego när vi var där. Barnen fick även klappa massa getter och kossor. De köpte sig var sin apmask så Elena och jag skratta så vi nästan dog. Det var superkul att de kände sig såpass bekväma med mig att de höll mig i handen och gick. De skrek efter mig när de gick på toa och jag satt utanför i solen. Det var för söta helt enkelt. Längtar till min lilla systerdotter Leah blir i den åldern. Vi kommer att ha så mycket kul. Vi var där i 3,5 h och barnen hade hoppat över sin vilostund. De var två supertrötta barn som satt där bak när vi åkte hem. De försökte hålla ögonen öppna men det gick inte. Min ankel var heller inte att leka med. Gått runt ett helt ZOO i en stövel. Som tur fick jag sträcka på den när jag kom hem och det gjorde susen. Det är det jag har velat och behövt att göra hela tiden.
 
 
 
 
 
 
 
Slöade framför How I met your mother och lagade mat. Elena kom efter klockan sju. Vi tog en sväng till Walmart. Så nu kan jag bocka av det också. Min syrra sa att jag inte fick komma hem till Sverige förän jag har varit där. Hem för att titta på Prison Break. Vi har nu ett avsnitt kvar av säsong ett. Elena studsa som en studsboll i soffan och gömde sig under filten för att det var så spännande. Jag kan inget annat än att skratta hysteriskt åt henne, det ser så roligt ut. Skypade lite med mamma och Sandra innan jag somnade. Fick även se en liten Leah äta gröt. Vet inte hur mycket hon åt för det såg ut som att allting åkte ut igen.
 
 
A perfect day! 
 
 
malin

Kommentarer
Postat av: Sara

Halloj vet inte om läkarna sagt de, men sola inte på ärret, sätt typ nån kirurgtejp över blir finare då sägs de...... Hoppas du har de toppen bra, saknar dej här i lilla Lidköping

Svar: Hej! Jarå det har dem. Inget undgår här inte. Jag kan dessutom inte sola det eftersom jag fortfarande är fast i stöveln.
Tack de samma... snart är jag tillbaka i lilla Lidköping
mauwii.blogg.se

2012-06-30 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback