Galen bilverkstad

Såg till att dottern kom iväg till skolan. Var super trött av någon konstig anledning. Jag gjorde inte många knop igår men ändå är jag fortfarande trött. Jag kunde däremot inte gå att lägga mig igen. Jag skulle möta upp pappan på bilverkstan. Vi skulle lämna in den andra stora bilen. Som de lämnade in för någon vecka sen. De lagade bromserna men nu luktar det som bilen brinner när man kör med den. Så de ligger på och så var det något mer fel. I vilket fall, jag plockade upp pappan utanför. Det tog lite längre tid än planerat. De ville att han skulle betala igen för något de laga för några vecka sedan, vilket såklart pappan inte ville göra. Vi åkte hem och jag tog det lugnt. Var fortfarande seg och trött. Skypa lite med pappa. Sarah och Robin var där en liten sväng också. Så fick se min lilla gullunge, mosters goding Leah. Pappan här kom upp och sa att vi var tvungen att åka iväg till bilverkstaden igen. De krångla och vi fick köra bilen till en annan verkstad. Var en massa krångel med de hela. Vi lämnade alltså in bilen på tillverkarens bilverkstad men fick köra till en som fixa alla möjliga. Det blev lite dötid innan jag skulle plocka upp dottern på skolan. Så jag gick lite i affärer och hittade mig ett par underbara pissetöffler. Det var ett par addidas tofflor med massage piggar i. Supersköna och ska använda dem flitigt i Miami till stranden. Tog mig en kaffe, plockade upp dottern och åkte vidare till The Mac club. Jag fick inte heller med Harry. Lånade dotterns historiebok om Amerika. Jag var pigg tills jag kom in i poolrummet. De hade dragit på värmen och det fanns inget syre. Jag somnade i boken. Det var verkligen som jag blev nersövd. Jag kunde inte hålla ögonen öppna. Jag fick världens chock när vi gick ut och jag andades in syre igen. Jag blev pigg på två sekunder. Som att inget hade hänt. Det var bara pappan, dottern och jag hemma idag. Vi åt hemmagjord pizza och spelade banana scrabble. Det gick inte så jättedåligt för mig, även om det var på engelska. Det är verkligen bra övning men de ger en lite frustration. Jag är dålig på sådana spel på svenska. Det är alltså nästan som wordfued.






Dagens verklighet




malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback