Iskaos!

Vad är det man ser när man kommer ner. Jo, att det har snöat under natten.. Mamman ringde från jobbet och sa att det var massa snö på vägarna. Jippi, det kunde inte bli bättre, eller? Vi satte oss i bilen och körde iväg. Jag körde väldigt sakta då jag mer eller mindre har sommardäck på min bil. Vi gled lite på våran gata. Så jag gav mobilen till barnen och sa att de fick ringa kompisarna vi plockar upp att de får gå upp för deras uppfart. Jag tänker inte ligga i deras björnbärsbuskar för en andra gång. Jag rullar smått fram och känner bara hur bilen inte riktigt har grepp. Det har snöat, regnat, blaskat till sig och så frusit på det. Det var rena skridskobanan. Precis innan korsningen där vi svänger till kompisarna är det en kurva. Jag rullade så försiktigt men fick ändå lite smått sladd på bilen. Jag tar det lugnt och lyckas glida mitt i vägen och hoppades att vi inte skulle få möte. Precis runt hörnet ligger inte en bil utan två bilar i diken. Den kurvan var ren is. Jag var superstolt och lycklig över att jag klarade vi. Vi kom fram till korsen och ser att de hade stängt av vägen. Vi fick parkera bilen vid vägen korsningen. Det är som en liten parkering precis bredvid korsningen. Jag fick ringa till pappan och kolla vad vi skulle göra. Jag visste ingen annan väg till kompisarna. Visste inte ens om vi kunde köra ner. Värst av allt var att jag fick gå ur bilen i mjukisbyxor med pyjamas t-shirt utan jacka. Gå fram till poliserna som satt i sina bilar och blocka den avstängda vägen. Det var bra pinsamt ska jag säga. Jag fick reda på att det låg flera bilar i diket och att jag inte kunde komma ner till kompisarna. Som tur var deras mamma hemma och kunde ta en annan väg till skolan och jag fick köra mina. Jag kröp fram till skolan. Vägen blev som tur bättre ju längre ner från berget jag kom. Det var en milimeter snö vid skolan och plusgrader. Jag körde tillbaka hem och som tur var solen på min sida och snön smälte som smör i solsken. Fast när jag kom fram till korsningen var vägen fortfarande avstängd till kompisarna OCH min väg hem. Det var förstårligt när det låg två bilar i diket. Jag fick glatt ta en annan väg hem. Tur att jag har bott här ett tag nu så jag vet hur jag kan ta mig hem på flera sätt. Det tog sitt lilla tag att ta hem men det får det göra i sådana här situationer. Vägarna var jättefina när jag skulle iväg till Stability ball som tur var. Det var skönt att få träna då jag hade haft ofrivilliga mycket uppehåll förra veckan. Spenderade eftermiddagen med mamman och sonen. Plockade upp dottern och kompisen från fotboll.





Vädergudarna i sitt esse?





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback