Lovely familyday

Vaknar av mig själv klockan sju men somnar alltid om. Jag har inget behov att gå upp så tidigt på helgen. Jag vakna till ordentligt runt halv nio. Knallade inte ur sängen förän klockan halv tio. Gjorde mig frukost och fick höra att vi snart skulle åka. Jag hade planerat att äta frukost och sen ta min skypedate med Basse. Hade helt glömt av att vi skulle åka iväg på simtävling. Kastade i mig frukost. Sprang upp och ringde upp Basse på skype. Fick förklara situationen samtidigt som jag tog på mig kläder. Fick prata lite med honom i vilket fall. Att det ska vara så svårt för oss att få lite tid. Sprang ut till bilen och satte mig i baksätet för en gångs skull. Skönt att bara sitta och titta i bilen. Vi åkte till Oregon city för att se tävlingen. Dotter gjorde mycket bra ifrån sig. Hon är så otroligt duktig på allt hon gör. Så stolt över båda "mina ungar". När tävlingen var över drog vi till Brigde port. Det är ett område med massa affärer och restauranger m.m. Som en liten miniby med allt. Vi åt lunch ute och jag tog min en smaskig liten sallad. Börjar bli lite trött på det. Jag är inte trött på goda sallader men såna tråkiga jävlar som man känner är tråkiga att äta och smakar inget förutom som vanligt gräsmatte gräs. Hoppas ni får idén. Vi gick från lunch stället till bion. Barnen fick deras godis och jag fick leka med tanken om godis. Det lockar inte alls lika mycket. Det enda som lockar är bakelser och kakor. Vi såg filmen Lorax 3D. Det var en fin berättelse med bra budskap. Klockan rann iväg och tanken var att jag skulle träffa Fille nerei downtown. Fast jag hann inte det för att klockan blev för mycket. Det får bli en annan dag helt enkelt. Väl hemma igen fixade vi med lite grejer. Vi umgicks och lagade mat ihop. Det var sonens sista måltid med familjen innan han åker iväg till Australien med skolan. Dottern ska även ha uppvisning av deras teater, Peanuts (Snobben). Dottern ska spela Sally. Så mamman och jag fick exprimentera med hennes hår. Det blev riktigt bra och hyffsat likt. Nu behöver jag bara göra det fyra dagar till på morgonen! Krävdes superstarkt hårgelé och danshårspray för att få till det som vi ville. Får inte glömma att sätta i spolarna i håret och nio miljoner hårnålar.






Badar i kärlek!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback