Sol och Ghostrider 2

Vaknar upp till ännu en vacker dag. Solen skiner och fåglar kvittrar. Det ger mig lite minnen om älskade Sverige. Jag skjutsade iväg barnen till skolan. Kom hem och käkade frukost. Efter frukosten snackade jag med mamma. Vi bokade biljetter till Universal stuidos och Island of adventures i Florida. Vi köpte gå före i kö-pass och inträde. Det kostade ungefär 1400 sek person. Det får det vara värt. Vi ska hinna med så mycket som möjligt. Tiden flyger iväg och snart får jag träffa min mamma i underbart väder.


Snackade med syrran och lilla Leah i skype efter mamma. Jag måste erkänna att det känns fortfarande lite overkligt att jag är moster. Det är en stor sak och det är underligt att min LILLAsyster har fått barn. Jag har börjar få lite blandade känslor om att jag missa graviditeten och den första tiden. Fast hur cool kommer hon inte tycka att jag är som har bott i USA. Hon kommer inte minnas något om att jag inte fanns där från början ändå. Jag hade ångrat mig mer om jag var borta när hon var större. Tiden nu är väl den som är missbar om man kan skriva så. Den största ångesten är helt klart om jag inte hade åkt alls. Tänk om jag hade missat allt här borta i USA. Jag ångrar absolut inga beslut jag har tagit men det är klart man kan ha känslor om det. Allting ska helt enkelt gå upp och ner. Solen drev i vilket på de glada tankarna. Jag tog mig en springtur. Inte ute som jag borde utan på löpbandet. Jag har ingen musik om jag springer ute. Vilket gör att jag kan öka tempot och försvinna i mina tankar om allt annat förutom att jag springer. Jag tycker nämligen att springa är sjukt tråkigt. Speciellt om man tänker på själva rörelserna osv. Därför ska man ha tv eller musik dunkandes i öronen och man är i en helt annan värld.



Svettig och äcklig efter en ordentlig springtur satte jag mig på altanen. Jag uppdatera bloggen lite och lyssnade på musik. Jag satt där och fundera på allt och inget. Jag har även börjat att googla på utbildningar. Ja gott folk, jag funderar på att sätta mig i skolbänken igen. Jag vet att jag vill läsa på högskola men problemet är bara vad jag ska läsa. Jag ska nog allt klura ut det. Än så länge har jag tid till att fundera och drömma. Det var ungefär tjugo grader celcius och stekande sol. Jag satt i shorts och sporttopp. Idag brände jag mig lite och bättrade på rejält med fräknar. Plockade upp killarna från lacross och hem igen. Vi käkade snabbmiddag och gjorde inte så mycket mer. Elena kom till mig strax efter nio. Vi drog vidare till bion för att se Ghostrider 2 i 3D. Vad har jag att säga om den. Den är verkligen inte som ettan. Filmen är helt annat. Kan inte säga om den var bra eller dålig. Ettan är helt klart mycket bättre. Det var bara Elena och jag som såg den. Vi hade en hel biosalong för oss själva. Den har visats här ganska länge nu. Det är anledningen till att de var så få som såg den. När jag kom hem hade även deras morfar kommit hit från Missouri.







Tänker så det knakar






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback