Tjockisdag!

Vakna upp till en underbar fredag. Jag fixade iordning frisyren för sista gångeen och kunde äta en bagel till frukost. Underligt att äta bagel igen. Den smaka bra men nu var det inte bara creamcheese på den utan även skuldkänslor. Attans alltså men jag får se det som en bra sak. Skjutsade barnen till skolan och tittade på showen för sista gången. Detta var deras bästa framtrände av dem alla. Fanns dock en unge som jag störde mig på som överdrev för att personens föräldrar var där. Värsta var att föräldrarna skrattade och uppmuntrade det dåliga beteendet. Vilket gjorde mig ännu mer förbannad. Jag fick reda på att jag inte var den enda som hade blivit irriterad av detta. På vägen hem köpte jag med lite bakgrejer som jäst, grädde och mandelmassa. Köpte mig även en frappuccino och en kaka. Väl hemma hade mamman målat en jättefin bild på svartatavlan. Det var en gratulation för både mig och dottern. Till mig för att jag klara 60 day challenge och dottern för att varit en utmärkt Sally i pjäsen. De berätta att de var stolta över mig och att jag gjort ett bra jobb. Jag blev lite generad och fick mig ett egoboost. Det känns himla gött att jag har klarat det. Jag trodde allvarligt talat inte att jag skulle göra det. Jag är trotsallt sjukt sockerberoende och en av världens största gottegrisar. Tydligen är min envishet starkare än sockerberoendet. Jag kan säga att kaffet jag drack gav mig världens koffein och sockerkick. Jag var som en duracell kanin. Jag satte igång med att baka semlor. Familjen har sett fram emot detta sen fettisdagen. Jag skypade äntligen med min älskade Basse också. Vi bestämde flera dagar i rad men det blev aldrig av. Det var alltid något som dök upp. När vi la på ringde nästa upp och så fortsätte det. Jag prata med mamma, pappa och Britta. Dagen blev bara bättre och bättre! Jag mår alltid som bäst när jag får prata med de från Sverige.





Jag bakade klart semlorna och alla var imponerade. Jag gjorde mig iordning inför kvällens middag. Vi hade bestämt för att gå ut och äta på cheesecake factory. Jag fick önska! När dottern kom hem från skolan smaskade vi på en halv semla. Vi ville inte bli för mätta innan middagen och efterrätten. Satt i allrummet och umgicks lite innan vi åkte iväg till restaurangen. Det tog oss tjugo minuter innan vi fick vårt bord. Under den tiden gick vi och titta på den nya ipaden, såg påskharen samt tog oss en drink i baren. Jag fick en strawberry dauquiri och den gjorde mig varm. Socker, koffein och alkohol i mängder var rena lyckoruset. Jag fnittrade en hel del under middagen. Maten var utsökt och Felicia gjorde oss sällskap under efterrätten. Jag tog mig en underbart god wild bluberry cheesecake. Jag kan inte ens förklara hur god och mättande den var. Det kändes som att jag skulle explodera. Jag tog mig även en persikadrink till maten. Det var riktigt god men min mage blev riktigt full. Familjen åkte hem efter middagen med Fille och jag tog en sväng i köpcentrumet. Vi hitta inget utan åkte iväg till bion för att gå på 21 jump street, biopremiären. Det är en film man måste, hysterisk rolig! Fille sov över hos mig och jag somnade först för en gångs skull, haha.







En av de bästa dagarna på länge!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback