Everglades och Hard rock!

Vi ställde klockan för att komma med bussen till sumpmarkerna, Everglades national park. Det var kanonväder. Det tog cirka 35 minuter att komma dit. Först fick vi åka airboat ute i träsket. Det stekte på rätt gött i solen. Det var riktigt coolt att åka airboat. Vi såg alla möjliga djur, aligatorer, sköldpaddor och konstiga fåglar. Efteråt var det en liten aligatorshow. Jag fick hålla i en liten bebisaligator. Den kändes precis som min systers leguan, Lenny. Mjuk men inte så gosig. Man tog sig en tur i deras park. Såg både aligatorer och krokodiler. Skillnaden är nosen och vilket sorts vatten de lever i. Jag lärde mig massor under dagen. Rekommenderar starkt att ta en sån resa. När vi kom tillbaka till hotellet promenerade vi till hyrbilstället. Det skulle ta en minut. Det tog en timme. Det slutade med att vi tog en taxi. Det var sjukt långt bort. Bra irriterade blev vi när resebolaget lura oss om lokaliseringen. När vi plockade upp vår bil började det ösregna. Totalt ösregna! Lyckliga över att sitta i en bil påvägen hem till hotellet. Det blev en aning kaos. Det blev översvämming och mamma fick lite panik. Trafiken stod nästan still och vattennivån var sjuk hög. Vi kom fram och väntade tills vattnet hade försvunnit. Det gick som tur väldigt fort. Vi åkte iväg till Hard Rock Café för att äta. Vi hade dålig tajmning på att åka in till Miami. Det var nämligen basketmatch. Vilket är sjuktstort här. Det var hur mycket bilar som helst och de parkera huller om bullar. Vi hade tur och fick oss en svindyr parkering nära Hard Rock Café. Jag blev lite besviken på inredningen. Den i New York var mycket häftigare. Det visade sig dock att det var under renovering. De är det Hard Rock café som det har gått bäst i hela USA två år i rad. Därför de får sig en makeover. Det fanns dock en del coola tavlor osv. Vår servitör var mega ball och ur trevlig. Jag tog mig en supergod drink, bahama mama. Den jag drack på nyår. Godade drick får man leta efter. Vi hade en urtrevlig middag med god mat. Hemma sent för att krypa ner i sängen. Blir att gå upp tidigt imorgon igen.






Älska äventyr!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback