Få fart på gipset

Under gårdagen gjorde jag upp en veckolista i mitt huvud. Saker jag borde få klart under veckans gång. Jag tog äntligen tag i mitt största bekymmer, som jag ser varje dag. Städning av mitt rum. Jag fick äntligen i ordning på mitt rum. Det tog sin lilla tid eftersom jag hela tiden hittade andra saker att göra. Skypade lite, chattade lite och rensade även min plånbok. Jag är en människa som omedvetet samlar på kvitton. Min plånbok blir alltid megatjock av kvitton och det tar evigheter innan jag tar mig i kragen och rensar. Spelar ingen roll att jag stör mig på det. Har många gånger fått skämta bort det på krogen. Fast det har även gett snygga killar en öppningsreplik, haha. Fick mata mig själv idag och studsa iväg till skolan. Sonen hade en bandkonsert. Alltid lika roligt att se honom spela sin saxofon. Det blev lite långdraget då det var hela högstadiumet som spela, många band och mixer. Träsmak i röven då deras gymläktare är hård och trång. Det värsta hände mig på de bänkarna. Jag satt och tittade ner. Ser denna pappa kliva in i gymmet. Han såg ut som en stenhård, elak som tror han är bäst i världen pappa man ser i filmer. Jag målade upp värsta skräckhistorian i mitt huvud. Såklart så sitter hans fru bakom mig. Så han går upp och sätter sig precis bakom mig. Det var däremot inte det värsta. Han var jättelång och det är så trångt att jag får ett knä på vardera sida. Det kändes som jag satt i hans knä. Jag kände mig verkligen super obekväm. Hans fru frågade om de skulle flytta lite längre bort så han fick plata med sina ben. Så säger han med världens sliskaste röst, nej detta är perfekt. Han markerar verkligen ordet perfekt. Mådde dåligt i några sekunder innan jag lyckades blockera denna händelsen i mitt huvud och koncentrerade mig på konserten. USCH SÄGER JAG BARA!!




Music in my ears!







malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback