Kubamat och regn

Samma sak idag, vaknar av att jag är kall. Tur att man bara behöver tre sekunder utanför dörren för att tina upp och må bra. Idag tog vi en promenad till ett kubaskt frukostställe. Jag åt fullkornspannkakor med banan. Det var ruggigt gott. Det bästa av allt var när ett gäng snygga cykelpoliser kom in på frukoststället. Jag höll på att dregla ner mina pannkakor. De är otroligt vältränadet och så underbart snygga. När plötsligt en av dem tittar på mig och säger poor baby. Det gjorde min dag kan jag säga. Kommer leva länge på det ögonblicket. Det blev lite mer shopping. Vi tog en liten paus för att vila mitt ben. Tog på oss badkläder och gick ner till stranden. Det blev inga bra bilder för vädret blev dåligt. Mamma hann doppa sig och jag fick glatt sitta och titta på. Det var ett rent helvete att komma ner till stranden på kryckor. Fick lite hjälp den sista biten. En kille på en golfbil skjutsade mig en liten bit. Som sagt blev inte så mycket badade pga de dåliga vädret. Vi hängde en stund på hotellet och gjorde oss iordning för middagen. Jag googlade fram en bra Kubansk restuarang. Det är det man ska testa här tydligen. Vi hittade oss ett jättebra ställe. Det tog lite längre tid men allting var som hemlagad. Det var supergott och jag testade deras sorts potatis. Vi fick även ris till som var smaksatt, supergott. Regnade och hade sig när vi gick hem. Stannade på starbucks och köpte lite fika. Jag är beroende av min chocolatechip cookie. Myspys framför soffan i vårat kalla hotellrum.







Män i uniform!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback