Shopping och Cheesecake

Tanken var att vi skulle åka till Key west idag men det blev inte så. Vi vaknade sent och mamma ville inte köra efter gårdagens resa med trassel. Jag hade ont i hela kroppen efter en heldag av att bara använda ett ben. Vi tog det lugnt och jag började acceptera att det inte blev något Key West. Det blev en shoppingrunda till. I varje affär står det försäljare som säljer turistresor till olika destinationer. Jag stod och snacka med en häromdagen när vi var och shoppa. Såklart stod han där igen när jag gick in. Blev att han haffade mig igen och vi stod och tjöta ett tag. Mamma var i affären bredvid. Han ville verligen sälja något till mig och började prata om allting han hade. Det enda jag vet mamma kunde tänka sig var att åka till Bahamas. De hade dock inga turer på lördagar. Så började han prata om Key West och i samma veva kom mamma. De stod ett bra tag och försökte övertala mig till att åka buss till Key West. Det sluta med att jag fick framsätena reserverade och jag fick även slå honom om jag inte var nöjd. Så mamma betalade bussresan och vi åker till Key West imorgon. Jag var inte helt okej med det fast vad gör man inte för en trafrikrädd mamma. Vi lämnade tillbaka hyrbilen och tog en taxi till The Cheesecake factory i Miami. Jag kände att min mamma kunde inte resa hela vägen till USA och inte äta på The Cheesecake factory. Maten var super som vanligt och man mår lite gott efter en stor cheesecake. Allvarligt talat, man mår inte så jättebra efteråt. Psyket mår sjuktbra men man är så sjuktmätt att man inte pallar att göra något efteråt. Restaurangen låg vid ett litet shoppingmall så vi tog en sväng och kollade lite. Jag hittade mig lite trosor på Victorias secret. Vi tog sedan taxitillbaka till hotellet. Det blev lite letande av taxi dock. Vi fick ett jättefint lägenhetshus att ringa en åt oss. Lagom pinsamt men vad gör man inte. Nu har man fått sett lite lyxboende med dörrvakt som kör bort bilen åt en och receptionist också. Vi låg och päste rätt gött på hotellet. Klockan hann bli rätt mycket ändå och vi skulle upp tidigt imorgon så ingen skada skedd.








Blir aldrig som man planerat men inget dåligt för det!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback