Välsignad gris

Jag låg i sängen hela dagen till klockan blev tolv. Jag snackade med massa godingar från Sverige hela morgonen. Jag tog ingen smärtstillande. Jag mår rumpa av dem. Klart jag har ont med det är inte värt det. Smärtan går att hantera. Jag fixade mig i ordning och gick ner för att äta frukost/lunch klockan ett. När jag ryckte i kylskåpsdörren sa pappan hej då till mig. Han skulle iväg med grisen till skolan för att välsigna grisen. Det var inget jag kunde missa så fick hoppa maten och sätta mig i bilen. Jag skratta hysteriskt åt Pippo när han skulle in i bilen. Han var en redig gris. Det verkade som han tyckte om bilresan. När vi var framme slutade han att tycka om popcorn. Inget bra och han tvärnita framför kyrkodörren. Min första tanke var att han är djävulens gris. Inget jag kunde säga högt däremot. Dottern kom ut och lyckades hitta mattanten. De fick morötter och grisen kom in i kyrkan. Han fick gå fram i kyrkan och få sin välsignelse från prästen. Alla var helt till sig. Det var lågstadieklasser som satt där inne. Pippo var en hit. Efteråt var jag helt slut. Jag hade inte gjort så mycket men jag var helt slut. Jag hade ingen energi och svimmade nästan. Fick lite vatten och satte mig i bilen. Hem för att äta och vila. Fille kom strax efter att hon hade slutat. Vi trog till panda express och affären för att köpa lite gott. Precis när vi skulle sätta på en film kom Elena. Vi började egentligen att titta på en dokumentär om en familj i West Virgina men det gick inte att titta klart. Vi tittade på filmen friends with benefits. Ur gullig film som man vet vad som kommer att hända. Fille drog hem efter filmen. Elena och jag drog ett eller två avsnitt av vår serie Being Human. Ingen serie jag har fastnat för men den växer!






Livet är bra lustigt!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback