Ta tjuren vid hornen

Tiden ramlar på! Vad ska jag säga? Skolan är fullt igång och jag vet inte om jag hänger med. Jag har inte gått i skolan på fem år samtidigt som universitet inte är likt gymnasiet för fem öre. Alla frågar om det går bra men jag har allvarligt talat ingen aning om hur det går. Alltså även om man klarar tentor osv så känner jag att det är inte det viktigaste. Jag ska få med mig så mycket till mitt arbete efter skolan. Innan har jag bara kunnat det in i detalj tills provet var. Efter provet var huvudet tomt och jag slog ingen större tanke till det hela jag har gjort. Det känns hemskt att säga så men det är sanningen. Sanningen är även att det ligger små idé och tankar kring allting man gjorde och skrev på proven i bakhuvudet men hur ofta är man där bak och gräver när man stressar igenom vardagen. 
 
För att summera var nollningen galet roligt och lång. En månad av många roliga aktivieter och mycket alkohol, alkoholen var såklart frivilligt. Har träffat många nya människor och fått nya kompisar! De är verkligen guld värda! Vardagen består till mestadels av en massa läsande av mer eller mindre intressanta böcker. Det finns en bok som är som ett stort sömnpiller. Man kan bara läsa en liten stund och sen måste man ta en powernap i ca 10 min innan man kan fortsätta att läsa igen.
 
Jag har ännu inte varit hemma i Lidköping och hälsat på. Jag har inte hunnit men nästa helg bär det hemåt igen. Mamma, syrran, Robin och Leah var här och hälsa på nu i helgen. Vi laga mat, gick på stan och var på Universeum. Det var sjukt mysigt och trevligt. Leah växer och knakar!BRITTA var även här förra veckan och vi hade ett helt otroligt dygn på oss att ta igen förlorad tid. Samma dag hon åkte hem kom Niklas hit och hälsa på helgen ut. Det bjöd på en hel del festande och fotbollstittande. För att gå ännu mer bakåt i tiden och skriva huller och buller. I början av skolgången var Carro här och förgyllde mina dagar och dagen efter kom Nathalie och Jacob för lite festligheter och sällskap!
 
telefonen finns Sandra. Vad skulle jag göra utan den kvinnan. Jag ringer nästan varje dag och telefonterrar henne, haha! Förstår inte att vi fortfarande kan ha saker och ting att prata om. Nu till helgen ska jag äntligen få träffa henne igen. Det blir Halloween fest! 
 
Måste tillägga att mina hjärtan i Göteborg lyser upp min vardag, Basse & Moa!
 
 
Var i behov att skriva av mig lite!
 
 
malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Kul att läsa lite om hur du har det! Du får allt blogga lite mer nu så man kan följa dig! Kram

2013-10-21 @ 11:39:23
URL: http://storasyrran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback