Vill sova men kan inte!

Just nu sitter jag här och gör inte ett skit. Jag har fått ett av mina ryck men klockan är alldeles för mycket för att dammsuga osv. Jag är jättepigg och har inget att göra. Det värsta är att det är mörkt i halva min lägenhet. Anledningen till det är att en propp gick hos mig och jag har inga extra. Mycket klantigt så imorgon blir det affären som gäller och handla för en massa pengar jag inte har! Vilket påminner mig om att jag inte har betalat Johanna! Johanna hur mycket var det?

Jag kanske ska berätta om hur denna dagen såg ut. Kan börja med hur jag hade planerat denna dagen i huvudet när jag gick och la mig dagen innan. Jag skulle gå upp tidigt och börja diska för att sedan plocka in tvätten. Börja plocka i ordning på alla grejer samtidigt som jag fixa en hel del. Blogga lite i mitten av det hela. Laga mig en mycket god mat för att sedan dammsuga och tvätta mina golv med mitt nya medel som luktar super gott. Storstäda badrummet med klorin och skrubba varenda platta golv som vägg. Sen skulle det vara kväll och jag skulle gå till affären för att panta alla flaskor, släga alla glasflaskor och köpa mig lite gott. Komma hem för att sätta på en film och ta det lugnt och känna stoltheten svärma i min kropp.
  Jag vet nu att alla som känner mig och har läst allt detta ligger dubbel vikta av skratt. Som även ni vet gjorde jag inte allt detta. Såhär såg min dag ut...

Jag vaknade av ett sms (tidigare noterat) klockan kvart över två på eftermiddagen. Kände mig sleten som fan även om jag hade sovit ut. Satte på datorn och började blogga på ett inlägg som tog hela eftermiddagen. När jag väl var klar så satte jag på tre hela avsnitt av Greek. Klockan tickade iväg som skråååen och jag hade inte ens börjat med att städa. Något jag hann fixa innan jag satte på datorn var förgreningarna. Det var en som gick från hallen till storarummet, störande och fult. Men men.. jag började efter alla avsnitten att diska lite lätt. Har fortfarande disk kvar och det finns fortfarande tvätt att plocka in. Dammsugaren kom ut i garderoben för att någon timme senare åka in utan användning. Fy fan .. det enda som svärmar i min kropp nu är besvikelse. Fan imorgon måste jag verkligen ta tag i det. Det värsta är att jag har gjort planer med Sara. Vi ska gå en sväng på stan. Vilket jag inte har gjort på evigheter. Sara är inte den enda som jag gjort planer med kom jag på nu... Pappa ska komma hit för sätta upp lite grejer och kanske fixa med min bil också. Jag ska ringa två samtal imorgon ... viktiga samtal som jag är lite nervös över. Nu måste jag verkligen ta mig i kragen och sluta vara så lat och oeffektiv!!!!!! Det är såhär livet är när man lever själv, helt underbart när ingen annan än en själv som gnäller! :)


Imorgon har jag hundra saker som jag minst ska göra femtio av


malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback