Halvslö dag

Vaknade sent som vanligt. Börjar undra om jag någonsin kommer kunna vakna tidigt utan att ställa klockan. Det vore bra så jag kan få mer gjort på en dag. Det är inte mycket jag får gjort men lite mer i såfall. Jag skrev en matlista ch inköpslista. Alltid praktist, då blir det inte så att man ska göra t.ex. köttfärsås och det saknas tomatpuré. Jag är nämligen sämst på att gå i en affär och plocka bra på måfå, eller vad det heter. I vilket fall, Elin (min minsta lillasyster) kom klockan fyra på eftermiddagen. Hon har höstlov nu och hon ska därför sova hos mig. Ingen höjdar kväll blir det väl eftersom jag ska jobba klockan elva imorgon till klockan tre. Eftersom det ekade i mitt kylskåp åkte vi till affären och handlade. Jag handlade på rejält tyckte jag men fan vad överraskande billigt det blev ändå! Sånt blir man otroligt glad över. Vi åkte hem och Elin hjälpte mig att diska mega disken, samtidigt som jag gjorde maten, potatis, sås och rådjurskött. Fy fan vad gött det var... lite svartvinbärsgelé till, mycket smaskens. Jag kom på när potatisen hade börjat koka att det hade fan varit godare med potatisgratäng, men men man kan inte få allt. Under kvällen satt jag vid tvn och Elin spelade förbryllt The Sims3. Vi tjöta en hel del också, vad nu en 20-åring och en 13-åring kan prata om. Mycket trevligt i vilket fall, vet att det blir fler gånger.


Kändes nästan som att jag var bakis idag med ;D


malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback