Mer krydda

Idag vaknade jag otroligt sent, vet inte om jag vågar skriva att jag vakna halv tre på eftermiddagen. Vet inte riktigt varför jag sover över tolv hela timmar. Det känns inte riktigt normalt men jag kan inte sova normalt när det är runt fullmåne. Fråga mig inte riktigt varför men jag har för mig att det har något med magnetismen att göra. I vanliga fall brukar jag inte kunna somna och om jag gör det sover jag inte alls länge. I alla fall det första jag gjorde var att starta datorn och började uppdatera det mesta som fanns på datorn. Det är otroligt tråkigt att sitta och vänta på att allt ska bli klart och starta om datorn hundra gånger om. Vid tjugo i fyra snackade jag med Johanna på msn och hon undrade om jag ville med till Skövde. Hur många gånger säger man nej till det? Det var bara att uppdatera klart och hoppa in i duschen. Men som sagt blir det inte som man tänkt sig. Alex som var på ett möte innan tyckte det sedan blev för sent att dra till Skövde när han väl kom hem så Johanna kom till mig istället. Vi gjorde väl inte allt för mycket, dega framför TVn och gick till Maggan för att handla lite gött. När vi kom tillbaka började jag med maten. Potatis, hemmagjorda biffar och gräddsås. Det började inte bra för mig, måste först och främst köpa mig en "plåtskål" eller vad man ska säga. Jag tyckte jag krydda mycket i den jävla färsen men fan heller. Det smakade fan inget nästan. Knorr borde också krydda sin gräddsås mer, iförsig var jag så klantig att lite pulver åkte utanför men va fan så stor skillnad ska det inte vara. Nu vet jag till nästa gång att jag ska krydda som in i helvete!! :) Det är ju trots allt ett halvår sedan jag lagade mat. Vem vet jag kanske har dödat Johannas och mina smaklökar.. eller skyller vi på jobbet Johanna? :D

Vi tittade på tv och allmänt tjöta. Vi såg plastikoperationer och skrek till en del gånger. Mina grannar undrar nog vad jag är för människa. Som jag har uppfattat är de på samma våningsplan som mig bor det en ganska ung kille och en lite äldre kvinna. Båda är mycket tysta av sig, förutom killes ringklocka. När den ringer låter det som att det är min som ringer. Jättejobbigt och pinsamt då jag har öppnat för en av hans kompisar. Snacka om att kompisen såg chockad när jag, dörren bredvid öppnar för att titta ut och kolla vem det är för att sedan stänga dörren illa kvickt.

 

-MUMMA, JOHANNAS ORD!


malin♥


Kommentarer
Postat av: johanna

muma :) nu har ja äntligen fåt min lön lr i alla fall 5000:- mer jippi

2009-10-07 @ 09:31:56
URL: http://johannablarsson.blogg.se/
Postat av: marie

hehe brorsan kallar cola: Livskraft! haha



oj, ja det blåser verkligen!! :)

2009-10-07 @ 21:07:32
URL: http://smakottar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback