Mysig måndag

Denna måndag var helt underbar måndag. Jag vaknade hyffsat sent, gjorde mig klar och åkte till pappa för att byta bil. Min bil mår numera bra, tog en sväng förbi macken och tanka. Fy bubblan...åttahundrakronor för en fulltank. Hem igen för att vänta på min älskade Britta. Hon och jag åkte iväg till affären och systemet. Vi busparkera lite utanför systemet för att snabbt hoppa in där och hämta mina varor. När vi kom ut stod lapplisa där och ville prata med oss. Underbar som hon var och lite tur fick jag ingen p-böter. Vi drog direkt till affären och handla till lussekatts och pepparkaksbaket. På vägen hem insåg vi att vi hade glömt russinen, vet inte om mitt undermedvetna glömde det med flit. Vi fick där med hoppa in i ytterligare en affären. Där ballade det ur, vet inte om vi var extra trötta för vi skratta så vi fick ont i magen inne i affären. Fick de mest sjuka idéerna. Vidare hem till mig för att börja med bakandet. Majzzen hänkade på runt tjugo i sex. Då degen hade jäst första omgången. Jag var den som fick göra katterna. De blev väl lite si sådär snygga. Fast de var mycket goda. När alla bullar var klara bakade vi pepparkakor. Jag kavla och både Majzzen och jag tryckte formarna. Britta var duktig och diska under tiden. När allt var klart parkerade vi våra rumpor och myste i soffan framför tvn.





I ett tillfälle där man behöver stöd får man ett förhör. Som att det inte kändes skit innan? Det handlar inte om hur att ta det utan hur att agera.





Slippa tänka för en dag vore skönt..


malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback