Annandagjul

Om man följer den svenskakalendern. I USA är detta som en vanlig dag fast lik Sverige med lite rea i butikerna. Vad säger jag nu, amerikanarna vet inte vad lite är så det är stor-rea. Jag skjutsade dottern till swimteam och satt där och läste Harry. Har inte mycket kvar att läsa i den nu. Efteråt gick vi till bokhandeln för att köpa en bok som dottern skulle ge till sin kompis som julklapp när de träffar varandra i skolan igen. Jag lämnade dottern hemma och åkte direkt till downtown. Där mötte jag upp Fille (Felicia). Vi gick runt och jag försökte hitta en nyårsklänning och annat bröte. Jag hittade mig en snygg och mysig tröja på Billabong. Det slår aldrig fel heller, vi fick samma kille att hjälpa oss denna gången som förra gången. Det blir alltid en jättekonstig, pinsam stämning och vi bara skrattar. Det tog ett tag innan jag fick in Fille i den affären för att det blev så pinsamt gången innan. Nu vet vi att det bara kommer vara konstigt och går in i affären i alla fall. Vi drog vidare mot Washington mallet och jag hittade mig lite saker på rean, två par Levis-jeans ( tot. 210 sek), en väska (150 - ej rea), näsdukar i Hello Kitty (14 sek), blomma till håret (14 sek) och ett par örhängen (10 sek - ej rea). Anledningen att jag köpte näsdukar var för att jag blev halvmördad i affären. Fick en skinnbite bortflådd och blödde som en gris. Tyckte det var sjukt irriterande att inte ha papper då. Jag har t.o.m. första hjälpen-kit i väsken. Ville inte direkt dra en gasbinda över minisåret. Hem till Fille lite för att softa och planera nyår. Tanken om Vancouver, BC, Kanada fanns redan sedan innan. Fast nu kollade vi upp lite hostels och grejer. Vi planerade allting och det vi enda behövde göra vara att fråga våra föräldrar. Jag drog hem men kom hem försent. De låg och sussa gott i sovrummet.





Shopping och planering!





malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Väskan var riktigt fin!

2012-01-06 @ 10:06:51
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback