FLYG TILL SAN DIEGO!

Dagen jag har längtat lite till. Jag ska åka till San Diego med familjen! Jag packade det sista, gjorde mig en bagel och hjälpte med att få in alla väskor i bilen. Vi kom iväg lite sent med det gjorde inget, vi missade inte flyget. Det blev att vi slapp vänta mindre. Flyget dit gick bra och jag sov för det mesta. Det var ett tre timmarsflyg. Det var ett stopp men med samma flyg så vi behövde aldrig kliva ur. Framme var vi hungriga som tusan och åt lite tacomat. Det satt fint! När vi klev ut var det första man såg palmer och sol. Det kunde inte kännas bättre. Pappan gick och fixa en hyrbil och plockade upp oss. Vi dra till huset vi hade hyrat. Det var inget dåligt huset, herrejisses. Vi kollade runt i huset och sen tog oss en promenad till stranden vid oss. Så vakert och känslan att gå på sand mitt i vintern är inte att leka med. Sonen flög lite drake. Havet var verkligen svinkallt och insåg snabbt att jag inte skulle bada under denna semestern. Hem för att fixa oss i orning inför båtparaden. Vi åkte ner till en annan mer centralare strand och titta på en jättefin ljusbåtparad. De hade otroliga ljusslingor, musik och utklädda människor på båtarna. När det var över gick vi och åt på en restaurang. Maten var utsökt och jag fick smaka på amerikansk béarnaisesås för första gången sedan jag kom hit. Den såsen är inte lätt att få tag i och den smakar verkligen inte som hemma. Ge mig svensk béarnaisesås. In i restaurangen kommer en kvinna med världens pudelboll till hår. Den såg så fluffig och rolig ut. Förlåt tanten alltså men vi kunde inte sluta titta. På vägen hem stannade vi i affären för att köpa lite frukost och dylikt. Sen var det hem för att krypa ner i sängen fast innan spelade vi lite spel.






Im in San Diego!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback