Flyg tillbaka till Portland

Vaknar upp av väckarklockan. Det är julafton i USA. Inget märkvärdigt för dem här borta men ändå. Jag sätter på datorn för att se Kalle Anka klockan sex på morgonen, för då är det tre på eftermiddagen hemma. Inget ger mer julkänsla än Kalle. Så jävla klart ska det vara blockat från andra länder. Vem tittar live på svts hemsida om man inte är från utlandet och vill se Kalle. Var så förbannad hela morgonen. Jag åt frukost och slängde ner det sista i packningen. Min familj tyckte synd om mig och var lite förbryllda över att det inte tilläts att se det från utlandet. Så himla dåligt av svt play live. Vi åkte till flygplatsen och var jättestressade helt i onödan. Vi blev tidiga och fick vänta i all evighet. Jag köpte mig en snickers och smaka på. Som jag sedan fick ont i tänderna av för den var så söt. Jag hatar när det händer. Vi klev på och jag var omringad av bebisar, barn och allt man kan tänka sig som skriker, skiter i blöjan och rycker i min stol. Jag kan inte påstå att jag fick lika mycket sömn som jag hade hoppas på. Som tur fick jag byta plats efter halva resan. Satte mig längst fram och spela en massa spel med dottern. Flyget gick hyffsat fort. Hela vägen hem hade jag panik över julklapparna. Jag hade ännu inte köpt något till mamman. Tänkte hitta det i San Diego men hitta inget bra. Plus att hon var med i alla affärer jag gick till eftersom vi gick ihop. Brainstorma med barnen om vad jag kunde köpa. Vi kom på att hon alltid ville ha en fotmassageboll. Så det vara bara hem för att åka direkt till affären. Tanken var att jag skulle möta upp Fille men hon hade ingen bil. När jag fick reda på det var jag redan där och trodde jag skulle vara klar vilken sekund som helst. Det var ingen som hade en fotmassageboll och jag gick nästan berserk. Sprang runt som en galning med världens panik. Sms med pappan och försökte ta reda på vad jag kunde hitta istället. Springer på Criss och tjötar lite med henne och hennes kompisar. Alltid lika trevligt. Jag lämnar dem och får sedan reda på att pappan köper en Ipod nano. Så jag kan köpa en armband som man har när man springer. SÅKLART ska det vara slut över allt och jag hittar ingenting. Så hittar ett armband som ser ut som ett klocka. Ipod nanon är ju inte större. Jag köper den och tar ett speciellt kvitto så hon kan byta grejen. Eftersom jag tror både att hon vill ha det jag tänkte köpa först. På vägen plockar jag upp potatis åt familjen och lite coca-cola till mig själv. Tyckte jag förtjäna det efter all energi jag slösat på att springa runt och leta efter någonting som inte finns. Var så trött, grinig och putt att jag verkligen behövde den. Hittar även en fotmassagegrej som jag köper, bättre än inget alls tänkte jag. Kommer hem och lugnar mig lite. Vi äter mat ihop och sen gör vi kakor som vi sedan glaserar. Det var roligt fast vi hade inte så mycket glasyr för florsockret tog slut. Avslutar kvällen med att titta på en filmen A wonderful life. Urmysig film och de tittar på den varje år. Tog lite julkort som slutade mindre bra, minne för livet. Grisen i sängen och ja det var skrik och panik därmed! Slog in mina julklappar till alla och gick sedan och la mig i sängen.





Värre julaftonsmorgon, för-&eftermiddag får man leta efter!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback