Iceskating och svenskkväll

Lördagen var återigen här. Jag klev upp tidigt och gjorde mig klar. Jag tränade och softade tills jag skulle iväg på mötet. Jag åkte till Lloyd center för att möta upp de andra. Denna gången glömde jag inte papprena som min kontaktperson skulle skriva under. Alla var sena förutom jag, känn på den pappa. Vi satte oss ner och prata lite innan vi klev på isen. Det kostade tio dollar för att åka och hyra skridskor. Isrinken var inne i shoppingcentrumet. Det kan inte bli mer amerikaskt än det. Som inträde fick man ett sånt där åkband man får på Liseberg. Fast det stod inte Liseberg utan mer ett kontrakt. Ett kontrakt där det står att jag åker på egen risk osv. Huvudpoängen är att det går inte stämma företaget om något händer, så ser jag det i vilket fall?! Det var roligt att åka skridskor. Det var ett bra tag sedan jag åkte. Isen var inte så jättebra, som sagt den var inomhus. Det var ganska många som åkte. Man åkte i princip runt, runt och runt i en och samma cirkel. Karla och Paula ramlade en gång, jag lyckades att undgå stå på näsan. Innan vår kontaktperson drog igen pratade hon med oss alla. Vissa åkte hem och några av oss gick på en shoppingrunda. Det enda jag hitta var en blomma till håret. Jag var inte så sugen på att gå runt i affärer. Jag provade några tröjor men ingen som jag ville ha.






Jag avbröt min shopping och åkte hem till Felicia. På vägen hem plockade jag upp några grejer till våran middag, spagetti och köttfärssås. Jag lagade maten medan Fille gjorde chokladbollar. Jag misslyckades med köttfärsåsen och råkade ha i tomatsoppa istället för tomatpuré. Gjorde det bästa av situationen. Kan säga att soyan hjälpte ingenting då vi inte har samma sort här i USA som hemma i Sverige. Vi myste för det mesta i var sin soffa framför tvn och pratade hela natten. Jag fick ett sms om att det var skridskobana på vägarna och jag skulle köra försiktig. Det var bara på vår väg i kvarteret som var jobbig. Jag kände mig som bambi på hal is med den stora bilen. Fast allt gick bra och jag kunde krypa ner i min mysiga säng.





Må gott i bra sällskap!






malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Vilka coola renar!

2011-12-17 @ 12:29:49
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback