IKEAjävel och ingenting

Jag går upp hyffsat tidigt för att Karla och jag ska iväg till IKEA. Det är julbord som gäller. Jag har längtar länge nu efter skinka. Vi äter inte gris i detta huset. Vilket gör mig smått galen fast det är i för sig förstårligt. Man kan inte äta och ha det som husdjur. Så Karla och jag bestämde för att åka till IKEA för att äta lite svensktjulbord. Det skulle bli hennes första svenskarätt någonsin. Hon är ifrån Mexico och jag var spänd på vad hon skulle tycka. Vi åker dit och när vi kommer dit så säger idioten i kassan att det var förra veckan. Jag kunde inte bli mer än förbannad och fick ta den vanliga köttbullemenyn. Jag som hade sett fram emot det så mycket. Varför slutar de servera veckan innan jul? Det verkar inte rätt. Det är nu man äter det. Sjukt besviken köpte jag lite grejer i svenskashoppen och sen gick vi runt i de andra affärena. Jag hittade lite julklappar till några av mina nya familjemedlemmar. Vi drog en sväng på Lloyd center. Jag hitta en affär jag var tvungen att ta kort på. Det är ett internskämt i släkten! Klockan blev mycket och jag åkte hem för att vara med familjen. Äta lite kvällsmat och packa inför resan till San Diego. Jag hade tänkt att umgås lite med Karla på kvällen men ångrade mig när jag fick reda på att vi skulle åka tio i sex hemifrån till flygplatsen.




Ledsen över mat





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback