Sankta Lucia!

var det Lucia, inget de firar här borta. Jag hade bestämt mig för att göra det mysigt. Jag saknade det lite, pratade med Tommy om det. När man satt i gympasalen, det var mörkt och sen kommer ljusen in. Ljudet kunde kvitta då jag nog aldrig har varit med om ett skol-Luciatåg som har kunnat sjunga, haha. Jag skjutsade barnen till skolan och sen tog jag en shoppingrunda. Jag köpte allt jag behövde till lussekatterna, trodde jag. När jag kom hem insåg jag att jag hade missat mjölken. De har mjölk hemma men bullar blir inte så god på 1% fetthaltig mjölk. Så fick gott åka till affären igen. Tog en annan affär och strosade omkring. Hittade en massa roligt. Hem för att baka lussekatterna. Medan degen jäste passade jag på att träna lite. Skrev även mina fina tackkort jag köpte. I detta land skriver man tackkort till alla man fick presenter från. Ja, jag vet att jag är lite sent ute men bättre sent än aldrig.





När lussekatterna och tackkorten var klara lyssnade jag på en massa Lucialåtar. Glömde av tiden och fick kasta mig i bilen för att plocka upp sonen från basket. Rena soppan blev det av de hela. Jag sprang ner och missa att ta med mig mobilen. I en sväng på väg till basket möter jag dottern med hennes skjuts. Hon ska till fotbollsträning. De tutar och vinkar hysteriskt. Jag tänkte att de trodde att jag trodde att jag skulle plocka upp tjejerna. Fast jag visste att jag skulle till basketen. Så jag fortsatte att köra och tänkte alla möjliga tankar på de. Sen när jag väntar på att det ska bli grönt så jag kan svänga mot basketen ser jag en kille springa som en galning längst med vägen. Skrattar lite åt det och undra lite vad den personen syssla med. Plötsligt knackar det på mitt passagerarfönster. Fick lite panik och trodde jag gjorde något fel. Vänder mig om och ser dottern! Huh, fatta ingenting. Hon öppna dörren och sa att de hade sonen, att basketen var inställd. Så det kan gå. jag svängde tillbaka och stannade på en parkering för att prata med dem. Galningen som sprang var sonen till den andra familjen som dottern åker till. Vi alla skratta hysterisk åt situationen och allt sluta med att killarna åkte med mig hem och tjejerna till fotbollen. Vi skrattade åt det i ett dygn. När dottern kom hem från fotbollen var det familjemys med glögg och lussekatter.







En dag att minnas!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback