Skolavslutning

Till dagen barnen har längtat till. Dagen då deras winterbreak börjar. Jag vaknade sent och gottade mig i sängen. Tränade ett pyttelitet pass i gymmet. Det var inget att hurra för men men. Jag spenderade stor del framför datorn och planerade min dag. Jag skulle till posten för att skicka iväg lite grejer hem till Sverige innan skolavslutningen. Jag kan inte missa barnens skolavslutning. Så åkte iväg och postade världens dyraste paket och sen snabbt iväg till skolan. De sjöng några psalmer. Det var lite pinsamt, folk kolla lite på mig när jag inte sjöng med. Jag kunde ingen av dem, kan knappt de svenska. De olika årskursernas sånggrupp gick upp och sjöng. Lite teateruppvisning från lärararna och avslutning med sången Five days of Christmas. Avslutet var verkligen höjdpunkten. Den sjunger alla nummer som finns antal grades. Så när de sjöng om deras siffra ställde sig den årsgången upp och sjöng eller snarare mer skrek. Så det blev ramaskrik och vågen i salen. Det var mäktigt! De små var mest bara ljusa skrik och ingen sång. Skratta så jag höll på att dö. Jag tog med mig alla ungar till donkin dounats och mumsa. Vi alla åkte hem till oss. De lekte och hade skoj. Sen var det dags för lite aktiviter och de åkte bort. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde senare. Jag kanske umgicks med Karla eller Felicia. Har inga kort eller någonting. Jag skulle nog ut med Karla men hon blev nog sjuk under kvällen. Myspysa nog hemma. Fredagsmys är aldrig fel.


Så var det jullov!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback