Skridskor, solnedgång och bilresa

Dagens frukost bestod av amerikanska kanalbullar. De smakar inte som svenska men är fortfarande helt okej. De har inget pärlsocker på utan glasyr. Spännande och kändes inte som frukost direkt men det är det här i USA. Vi gjorde oss iordning för att åka till ett jättekänt hotell för att åka skridskor. De har en skridskobana på stranden. En väldigt ovanlig syn. Måste även säga att allmänheten här i USA är dålig på att åka skridskor. Skridskorna man fick hyra var bra men isen var inte. Så det gick som det gick men jag ramla aldrig. Familjen tyckte jag var proffs. Haha, ja säger bara hur lite amerikanarna åker skridskor. I vilket fall alla utan väldigt mycket vinter som Minnesota och dem har. Där kommer alla hockeyproffs från, typ. Hotellet är super känt och alla kändisar stannar där. Vi hade oturen att inte se någon känd. Vem vet, det kanske var någon där utan att vi såg dem. Marilyn Manroe har vistas här, även spelat in en film. Hotellet heter Hotell del Coronado, a.k.a. The Del. Byggnade är helt fantastisk och byggde tidigt. De öppnade 1887. Många presidenter har spenderat tid där. Jag läste allt i montrar, haha. Lobbyn var super mysig och sådär gammal och hissen. Allt var så mäktigt. Jag älskar gamla byggnade. Det var som på film. Vo åt lunch på hotellet. Jättegod mat och efterrätt. Jag tog en cheesecake. Vi lekte lite på stranden. Där även Navy seals tränar. Alltså USAs bästa marinkår. Kan besviken berätta att jag inte såg några sexiga män i uniform. Fanns massa coola sandslott och dylikt från The sandcastleman. Satt vid haven och bara njöt, så fridfullt. Vi avslutade kvällen med att åka tillbaka till Ocean Beach och titta på solnedgången. Barnen lekte datten på de stora sandhögarna. Jag tog en massa bilden och stormtrivdes. Att känna mig så lugn och utvilad. Jag har längtat så länge. Så dåligt jag mådde av stressen ett tag. Jag känner mig som en ny människa. För att inte tala om den goda somnen jag fått det senaste. Jag uppskattar det verkligen. Hem för att packa. Vi åkte på roadtrip till Los Angeles, imorgon väntar Universal stuidio.





Allt är bara så mäktigt!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback