På självaste julafton!


Fredagen den tjugofjärde (julafton) december

Fick ställa klockan idag så jag kom upp i tid. För man vet aldrig när jag vaknar eller om jag ligger i drömmarnas värld. Jag skulle vara hos mamma klockan ett men när klockan var fem över ett hade min syster fortfarande inte kommit och hämtat mig. Jag hade så många och stora julklappar att jag behövde lite hjälp. Min syster kom väl ungefär tio över och då skulle vi även hämta min bror, vilken soppa - vilken omväg. Fram kom vi i vilket fall och fy bubblans vad jag åt mat. Jag fattar inte varför man aldrig ska lära sig? Fast det ska väl vara så, så man firar jul genom att vara proppmätt. Julklapparna öppnade vi strax innan Kalle Anka och jag blev supernöjd. Det som var helt bäst var mitt presentkort på massage. Roligast var att min mamma hade köpt en porslinstomte till för att jag hade gått runt och tjötat om en i flera dagar. Fast det var inte förän dagen före julafton jag kläckte ur mig att det var en chokladtomte jag leta efter. 






Efter Kalle Anka skjutsade mamma mig till pappa. Där satt alla och studsa för att de ville öppna julklapparna. Jag har bannemig glömt av hur det var, när det enda man kunde tänka på var julklapparna under granen. När man var så liten att man inte ens var hungrig för den enda man koncentrerade sig på var de stora, roliga klapparna som bara låg där och väntades på att bli öppnade. När man flera gånger om dagen gick och klämma på dem för att lista ut var det var. Jag var jättebra på att klura ut klapparna, jag undrar varför man gjorde det. Jag hade i för sig inte så ont av att veta mina julklappar. Jag gick på klappjakt och försökte hitta alla mina föräldrars gömställen. I vilket fall är nog det viktigaste nu att jag får träffa alla mina familjemedlemar - som har blivit en hel del fler nu med åren. Sen att man får äta den mycket goda maten i mänger och ännu mer godis.

Runt sju kom Sarah och Robin samtidigt som Elin åkte iväg. Vi öppnade julklapparna och alla var glada. Det bästa här var helt klart cykelsadel, som jag saknar på min cykel. Då jävla skitungar har pajat min, gaah. Under kvällen satt vi och tjöta för det mesta dels och jag gick hem ganska sent.








Och så var julafton över..




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback