Träning (städning) skrivning


Mobilen ringde klockan halv nio, jag gick upp klockan kvart över nio. Jag ångrade lite att jag hade bestämt så tidigt med Johanna. Fast det skulle bli skönt att få det överstökat och komma upp tidigt. Klockan halv tio var jag klar och gick ut. Johanna satt redan i sin bil och plockade upp mig. Vi åkte till McDonald's och käkade frukost. Det blev en god bagel och o'boy med lite tidningsläsning. Vidare till badhuset där jag fick skämmas. Mitt 10-kort hade gått ut. Jag hade tre gånger kvar. Jag har alltså använt den sju gånger på två hela år. Det ska verkligen bli ändring på detta nu i vilket fall. Jag tog ut mig i gymmet och jag kommer nog ha världens träningsvärk imorgon. Fast då vet man att man har tränat mycket och stretchat dåligt. Blev även några länger i bassängen. Nästa gång får det bli lite bastning. Jag har ett svagt minne av att det är bra att basta med balsam, är detta sant? När vi var klara var klockan redan ett och vi åkte till Wokhouse och käka buffé. Det satt mycket fint i magen. Det måste vara nyttigare än pizza i vilket fall. Tog oss en runda på stan och jag köpte mig en t-shirt att träna i. Jag vill ha jättestora svarta t-shirtar att träna i och jag har slängt alla mina gamla som inte längre är svarta. Gottegrisen som jag är tog vi oss en fika. Jag borde inte men kunde inte hålla mig. Jag tog mig faktist en morotskaka som borde vara liiiiiiiite nyttigare fika.

Hemma igen tänkte jag börja städa lite men det blev att jag tittade på ett avsnitt av The O.C. och somna i soffan. Vaknade runt klockan sju och började diska lite och ha mig. Jag hittade ett gammalt häfte med papper. Det var en observation av mig när jag var fyra år. Det var en kille som praktiserade på mitt dagis som höll på att utbilda sig till lärare som hade skrivit den. Det var en av hans uppgift och han hade valt mig av alla barnen på dagiset. Det är lite rolig att läsa den nu arton år senare. Pappret är jättegammalt och är skrivit på skrivmaskin så man ser knappt texten längre. Så nu har jag suttit under en stark lampa och skrivit in den på datorn. Det tog sin lilla tid kan jag säga, sju sidor lång och knappt synligtext. Imorgon ska mamma få orginalet och ett nyutskrivet. 




Storstädning väntar imorgon!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback