Mysdag med mamma


Vaknade runt klockan tio idag. Jag var bara seg, inget bakis. Det värsta av allt var att jag var hungrig och ingen mat i min närhet. Resten av familjen ska ut till stugan och äta middag med farmor. Jag var inte så sugen på det. Satte mig vid datorn och vem är inte inloggad om inte min mamma. Hon var självhemma så det var perfekt. Jag gjorde mig iordning och åkte hem till henne. Vi beställde mat ifrån Roma, jag tog mig en sallad. Visatte på en film från Telias hyrfilmgrej genom boxern. Det var inte det största utbudet av filmer direkt men vi hittade en. En skitfilm om jag får säga så. Vi trodde den skulle vara riktigt spännande men ren besvikelse. När filmen var slut planerade vi lite inför morsdags middagen imorgon. Vi åkte till affären och shoppa lite. Vi mötte Quyen i hyllorna och pratade lite. Det som bjuds på imogon är tacopaj och marangsviss, längtar! En sväng förbi McDonald's för att få mig en dricka innan jag svimmade och mamma tog sig en glass. Sen skiljdes vi åt och jag fick lite ensamtid hemma.

Fy bubblans vad skönt det var. Sitta själv vid datorn, det enda man hör är låg ljuv musik och mitt knapprande från tangentbordet. Jag kunde höra mina egna tankar och kunde fundera lite hur jag själv mår. Kanske ska tillägga vad vårdcentralen sa, på tal om hur jag mår. Den första sjuksköterskan jag prata med blev jättenervös och sa att jag skulle ta det lugnt och ringa upp sjukupplysningen för eventuellt åka in akut nu på helgtid. Eftersom de ringde så sent fanns det ingen möjlighet att undersökas hos dem. Hon sa även om jag fick mista strålningar ut i armar eller känselbortfall var det akuten som gällde. Jag blev lite nervös och ringde upp sjukupplysningen. Där var kvinnan helt tvärtom. Hon tyckte jag skulle ta det på måndag för att jag ändå hade gått med det så länge nu. Hon tyckte att det var lite konstigt att det inte hade försvunnit någon smärta ännu men ändå ingen fara. Lite roligt att de var motsatsen till varandra. Så nu klockan åtta på måndag morgon ska jag till guldvingen och troligtvis vidare till sjukhuset för att röntgas. Vad läskigt, jag har aldrig blivit rötgad förut. Såfall blir jag en erfarenhet rikare. Ikväll blir det mys/fest med arbetskollegorna.



Ge mig massa mys!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback