Äta en massa, mjölk med kaffe och DANSA!


Nu
ligger man i sängen och sak skriva om en hel vecka igen. Att det ska vara så svårt att skriva på direkten? Det är inte så att jag inte har tid. Nu borde jag egentligen öva på gitarr istället för att ligga här och skriva. Fast om jag inte skriver kommer jag inte att komma ihåg allt så bra som jag vill. Vill även läsa lite Harry och sonen vill baka kanelbullar. Vilket jag MÅSTE göra, har inte bakat på länge nu. Jag har blivit galet beroende av att baka.


Vidare till min dag. Som vanligt hade jag träningsvärk och denna tisdagen var inget undantag. Jag spenderade hela förmiddagen och delar av eftermiddagen med att prata med Britta och Sandra. Vi testade google+ hangout. Det funkade bra och det var roligt att se dem båda samtidigt igen. Det var som gamla goda tider fast med nya samtalsämnen. Jag älskar dem otroligt mycket och är glad över att ha dem i mitt liv. Vilket gör att det värmer så gott i hjärtat när man återigen får spendera tid med dem, vare sig det är genom datorn eller irl. Inget slår irl men man får nöja sig över det lilla i livet. Det är verkligen bättre än inget. Det känns skönt att vi stödjer varandra i detta stadiumet i livet där vi lever tre helt olika liv och stöter på olika problem. Vi tre är väldigt olika men samtidigt lika, hur nu det går ihop. Sandra studerar i Sverige, bor i egen lägenhet (samboar väl smått med sin Andreas då och då). Britta bor och jobbar i Norge och bor i kollektiv med två goa brudar. Jag jobbar/studerar i USA och bor med en familj som har blivit som min egna.


Vädret var kanon så innan jag plockade upp ungarna satte jag mig på ett starbucks. Såklart satt jag och njöd av solen, i T-shirt på deras uteservering. Jag tog mig en iced whitechocolate mocchiato. Den smakade bra, eller så bra kaffe kan smaka. Som ni numera kanske förstår så har jag utveckat ett till beroende - kaffe i goda, mjölkiga eller chokladiga former. Plockade upp ungarna och drog mig mot swimteam. När man kom hem blev det pizza från Pizza hut. Alla pizza hut i stan har samma nummer och de organiserar så att det närmaste pizzerian fixar den beställningen och levererar den. Tyckte jag var lite små häftigt.




Onsdagen rullade på, dvs att jag sprang lite på bandet. Nu har konditionen blivit bra. Nu är det musklerna som inte hänger med och orkar. Dock kanske det beror lite på syresättning och osv. Fast det känns som det är att de behöver tränas styrkevist eftersom jag inte flåsar som att jag bestiger Mt Everest längre. Jag tjöta lite med pappa, syrran och mamma över skype. Jag åkte alldeles för tidigt hemifrån för att plocka upp barnen så tog mig en kaffe och kaka för att fördröja tiden.




Torsdagen var en stressig morgon vilket resulterade till att jag glömde Harry. Jag skjutsade barnen till skolan, inhandlade lite saker som t.ex. bagel. Jag kan numera inte leva utan nybakta bagels. Jag hade gitarrlektion och nu börjar det bli riktigt svårt. Vi över på sjumiljoner saker samtidigt, hur ska jag hinna med? Det tar tid för mig att ta mig tiden och sätta mig ner och spela. Jag har numera lärt mig blues, den ni. Jag är inget bra, än! Jag får kämpa ordentligt för jag är egentligen inte musikalisk för fem öre, ingen i vår familj är. Jag tog en kaffe med Felicia hemma hos henne innan jag drog vidare till skolan för att plocka upp barnen. Fast jag var tidig åter igen så jag tog en sväng på Fred Meyers. Köpte mig lite smink, deo, återfuktningscreme och en massa godis. Har behovet av att prova allt som inte finns hemma. Med ungarna till swimteam där jag fick sitta utan min Harry.



 



Redan fredag och denna fredag ska jag jobba kväll. Jag tog till att barnen gjorde sig klara till skolan och gick glatt tillbaka till sängen och sov ett tag tid. Vaknade och tvingade mig till bandet. Jag fick äntligen igång tvn som finns i gymmet så samtidigt som jag sprang tittade jag på Supernatural. Snackade lite med mamma efteråt. Vi planerade våran semester ihop. Ni ska få veta när vi har bestämt oss! Fast jag ska förbereda min mamma på lite festande, haha! Basse med c/o ringde upp, det vill säga Annelie, Daniella och Timmy. De var mitt uppe i sitt festande. För att öka festnivån lite ringde även Dick och pappa upp. Vi alla pratade och skratta. Pappa har skaffat en ny webcam och hade en massa roliga inställningar. Vidare till skolan för att bara behöva plocka upp en. Vi fastnade lite på skolan då det var en fotbollsmatch att se. Jag lagade mat och det blev SVENSKA pannkakor. Jag tycker om pannkakor men brukar aldrig göra det för att det finns annat godare att göra. Men för bövelen vad gött det var med pannkakor. Jag har verkligen underskattat svenska pannkakor med socker på. FYY BUBBLAN vad fint de satt. Mätta och belåtna skjutsade jag sonen till danslektionen och inväntade dottern från homecoming. Det fick bli att slappa framför tvn med amerikans chokladpudding och vispadgrädde. Dottern var hemma sent och vi hann bara kolla ett avsnitt av ghostwisper. Det har blivit våran grej att titta på det. Vi har klickat hem alla säsonger gratis på deras Netflix genom TiVo. Svårt att förklara men antar att man betalar en summa per månad och så har man tillgång till en massa tvprogram, filmer m.m genom tvn. Det är super smidigt och mycket att välja mellan.





Festsugen och det är lördag. Jag pratade med mamma och syrran under morgonen. Väntade på att Felicia skulle sluta skolan. Vi drog och shoppa lite men vi hittade inte så mycket. Åt mat och cheesecake tills vi nästan spydde. Jag inväntade även kontakt från Jenni. En au pair från Finland som bor i Seattle. Hon och några tjejer var här i Portland och shoppa. Det är taxfree här och mycket billigare. Vi bestämde för att mötas upp senare ikväll och dra ut på en klubb för lite partajande. Felicia och jag åkte mesta dels runt i stan och kolla runt i affären. Vi skulle leta Halloween kostym men vi kom inte fram till något bra utan får fixa det under veckan som kommer. På lördag ska vi nämligen på en Halloweenfest och man måste vara utklädd. Felicia och jag ska i vilket fall försöka hitta något så att vi matchar. Vi gjorde i ordning oss och drog till downtown för att möta upp de andra. De andra var bra sega så vi gick runt lite i stan och kolla läget. Portland är verkligen en nattstad, wiho! Vi snackade även med en vakt och blev "buddies". Så vi är numera V.I.P där och behöver inte köa in. Vi mötte upp de andra och drog till ett dansställe. Vi hade sjuk kul, dansade som aldrig förr. De var massa folk som verkligen kunde dansa och musiken var grymt bra. Det var bara att dansa röven av sig. De bildades ringar där folk battle´a mot varandra. Felicia hängde med mig hem och sov hos mig. Vi låg med datorn i sängen och skratta som aldrig förr. Några kommentarer jag kommer minnas för livet. Allvarligt vi tjöt av skratt. Tack Felicia för att du finns här med mig. Jag har grymt roligt med denna bruden. Jag hade även roligt med Jenni, blir nog en tur till Seattle för att hälsa på henne. Hon lova att komma hit igen. Måste påminna mig själv att börja lyssna mer på am.musik! Även det att ha på mig mindre kläder för dra åt jävel vad varmt det var inne på krogen. När vi såg tjejer på stan fatta vi inte riktigt varför de hade så himlas lite kläder på sig. De har verkligen minimalt med kläder om man kan kalla det kläder? Haha, förstår ju att det inte bara var därför men. Man svettades som en gris där inne, speciellt när man dansa så mycket också. Jag svettade bort min stämpel..





SHAKE THAT ASS!







malin

Kommentarer
Postat av: caroline

hoppas allt är bra!? Det är så himla kul att läsa om ditt liv i portland!! Skriv mer!! Saknar dig!! Puuss <3

2011-10-24 @ 13:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback