Vardag i USA


Veckan har sprungit förbi. Jag har för det mesta tagit det lugnt. Borde ha övat gitarr mycket mer än vad jag har gjort. Jag hade då den "turen" att läraren var sjuk så jag fick en vecka till på mig. Jag har dock en känsla av att det kommer bli likadant denna gången. Som tur är det roligt och det går hyffsat fort att lära sig. Det gäller i för sig att det sätter sig på långtidsminnet och inte korttidminnet.


I fredags var barnen lediga och vi drog till OMSI, Oregons museum of science and industry. Vi var där en halv dag, pyssla, titta på utställningar och löste en massa "problem". Det var roligt och jag köpte oss var sin "hjärnklubba". De var formade som hjärtan och smakade sour apple. De var inte billiga, 70 spänn för tre klubbar men det fick de va värda. Vi lunchade där och drog senare till bowlinghallen. Det var verkligen en upplevelse att bowla här i USA. Det skiljer sig inte jättemycket men känslan och spelhörnan osv gör att det blir en helt annan upplevelse. Jag kom två, jag var den enda som hade rännor. Väl hemma åt vi god mat ihop och tittade på en film. Jag hade redan sett filmen så jag smet iväg till Felicia efter en timmes tittande. Vi gjorde inte så mycket mer än att äta godis och prata MASSOR. Hon hade skola så det blev inte så sent. Jag körde hem och kröp ner i sängen. Testade kitkat vitchoklad idag, mycket god!




Under hela lördag morgonen spenderade jag framför tvn och datorn. Ångrar att jag inte tog mig en runda ute. Jag har halkat efter lite med träningen. Inte alls lite flitig som jag var förut. Varför ska det alltid bli så? Jag kämpar vidare med boot campet och en löprunda lite då och då. Jag märker som tur skillnad. Min kondition har blivit så mycket bättre och jag orkar mer. Jag äter dock så mycket att jag kommer nog inte gå ner i vikt, fan också! När Felicia var klar med skolan kom hon och plocka upp mig. Vi drog hem till henne och satt barnvakt en liten stund. För att ta en tripp till Fred Meyers för att shoppa lite. Jag hade tänkt att köpa mina gröna converse jag har dreglat över sedan jag gick i 7an. De fanns bara i Sverige i ett år. De fanns inte heller på det Fred vi åkte till heller. Så jag surade en hel del över det och jag handlade inte mycket heller. Hittade inte mycket som föll mig i smaken. Får bli att dra till ett stort shoppingcenter snart. Man blir lite beroende av att shoppa. Tur att man får lön varje fredag. Jag sov över hos Felicia. Vi var uppe sent och skulle titta på en film men så blev det inte. Tänk hur fort det går att prata bort en hel kväll. Tillägga att jag bakade en kaka också. Det blev lite misslyckad då jag inte hade receptet.




Vaknade sent fast vi skulle upp tidigt och fixa naglar m.m. Hur många tappade hakan? Att jag skulle gå på en manikyr trodde inte många skulle hända. Det händer mycket här borta ska jag säga. Fast det blev inget med det då vi vaknade sent. Degade bort förmiddagen för att sedan bli hemskjutsad för att Felicia skulle till skolan. Hemma hade de pytat inför Halloween. Jag ser verkligen fram emot Halloween! Hemma är det ännu inte en riktig högtid med tradition utan det görs lite halvdant här och var i Sverige. Dottern hade även bakat pumpkincupcakes. De påminnde lite om morotskaka. Kan bara säga SUPERGOTT! De var underbara och jag ska lätt lära mig att baka dem. Istället för att göra min gitarrläxa åkte jag med och titta på dotterns fotbollsmatch. Innan den börja tog vi oss en liten promenix. Jag upptäckte en underlig fågel. Jag gick och titta på den länge innan jag frågade rakt ut vad det var. Kommer inte ihåg vad den hette. Vädret var kanon, minst 25 grader och solen sken.  Det känns inte som att det är oktober och att hösten är här. Löven har däremot börjat att ändra färg. Gräset är däremot väldigt grönt och fint. Poolen är numera avstängd. Mys med familjen under söndagen.




Boot camp väntade på mig under måndagen. Jag förberedde mig själv genom att göra blueberry panncakes, smaskigt värre. Jag rörde mig inte så mycket mer under dagen. Jag pratade med pappsen genom skype.





Vad vore jag utan skype? eller pappa för den delen!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback