Dagen vi väntat på

Jag ställde klockan för att komma upp i någorlunda tid. Jag fick logga in på datorn och kolla om jag hade boot camp. Det är presidents day idag. Många är lediga denna dagen. Min familj var fortfarande i bergen och åkte skidor. Det var bara grisen och jag hemma. Idag hade han gått upp på övervåningen och lagt sig i sackosäcken. Det var verkligen supergulligt. Det nuffade lite när jag gick förbi och fick lite panik över att han var på övervåningen. Fast jag lät såklart honom att sova klart. Han är allt en sjusovare. Jag fick även reda på att syrran hade blivit inskjutsad till sjukhuset. Det var alltså på g. Jag skulle inom en snar framtid bli moster. Tanken är lite skrämmande. Jag känner mig fortfarande som femton och när jag tänker på syrran är hon bara ca elva år gammal. Tiden går lite för fort för mig. Fast det gör inget ändå, det ska bli spännande roligt att bli moster. Jag fick väcka grisen runt kvart över elva för att jag skulle iväg till boot camp. Mega jobbig träning och det behövde jag efter förra veckan. Jag kom hem och snacka lite med mamman och sonen som var hemma. De åkte hem lite tidigare för att sonen hade blivit sjuk. Jag berätta att min syster hade fått värkar. Alla blev super glada och uppspelta. Det enda jag kunde göra nu var att vänta. Jag fick lite uppdateringar av mammsen och pappsen. Klockan fyra, precis när jag hade hämtat en handduk för att hoppa in i duschen kom smset jag väntat på. Det stod "Hej Moster! Jag är en liten sessa på 3025 gram o 49 cm lång!". Kunde jag göra något annat än att springa ner och skrika det blev en tjej. Pappan och dottern kom precis innanför dörren. Alla blev jätteglada och det blev lite tårfyllda ögon. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag gick tillbaka till datorn och började skypa med pappa och skicka sms med syrran. Familjen sa att jag skulle använda hemtelefonen och ringa min syrra. Fick aldrig tag i dem, de hade stängt av telefonerna. Så jag fick gott vänta tills de kommer hem imorgon. Jag var däremot uppe sent och pratade med mina kära familjemedlemmar.






Växande familj i hjärtat!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback