Film och fotboll

Kliver upp klockan åtta för att sitta lite i g+. Jag var varken pigg eller trött. Jag sov totalt fem timmar, två och en halv timme per gång. Som tur finns det inte så mycket på schemat så det finns tillfället till powernaps. Jag gjorde svenska pannkakor till Felicia och dottern. För min del gjorde jag min egna variant av Quinoa pannkakor. De smakar helt okej. Det är i vilket fall pannkakor. Jag testade med blåbär och blåbär med grekiskyoghurt. Det funkar riktigt bra. Frukosten är det enda jag känner okej med. Det är inte så mycket man ger upp. Det är värre vid kvällsmaten, där är den stora offringen tycker jag. Felicia och jag skjutsade iväg dottern och hennes kompis till en fotbollsmatch. Fille och jag drog tillbaka hem efter att ha lämnat dem. Matchen började inte förän 45 minuter senare. Vi segade och gjorde oss klara. Fille tog en dusch osv. Vi blev alldeles försena och såg bara de sista fem minuterna av matchen. Skjutsade hem barnen och åkte vidare till Target. Vi handlade lite gott och Fille köpte hårfärg. Dottern och mamman åkte tillbaka till bergen så Fille och jag blev själva hemma hos mig. Vi tittade på film och färgade håret på Fille. Hon gjorde blonda slingor. Det blev inte världsbäst men det blev inte fult heller. Vi glodde på alla möjliga filmen, en del var riktigt dåliga. Detta är för att Fille och jag inte hade samma filmsmak. Passade på att snacka med lite folk under tiden på min surfplatta. Fille drog hem senare på dagen och jag kröp ner i soffan och titta på tv. Ghostrider gick på tvn, ettan alltså. Jag ska snart gå på 2an på bio med pappan här. Jag hade lite ångest över denna veckan. Så lite som jag har tränat och så lite motivation jag har haft. Hoppas att det kommer tillbaka till nästa vecka. Syrran logga in på skype och skrev till mig. Slemproppen hade släpt och hon trodde förlossningen var på g. Ingenting var säkert med nu är det bara att vänta att se. Jag blev inget mindre än super chockad samtidigt som jag inte riktigt trodde att det skulle starta förtidigt. Jag har hela tiden haft inställningen att jag kommer få vänta ihjäl mig. Att bebisen skulle gå över en massa dagar.






Att behöva förändring?!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback