No sleep - Firealarm

PANIK! Vaknade klockan halv fem av att brandalarmet gick. Jag satte mig upp i sängen, tittade runt och luktade lite. Det var inte i mitt rum det brann. Brandalarmet slutade tjuta så jag la mig igen. Första tanken var att batteriet började ta slut i den. Man vill absolut inte tänka på att det kan brinna. Alarmet gick av ytterligare två gånger innan jag klev ur sängen och funderade på om det var en brand i huset. Det visade sig att alla brandalarm i hela huset gick. I de amerikanska husen finns det minst ett alarm i varje sovrum och lite här och var. Alarmen är även sammankopplande så går ett, går alla. Fy vad dum jag kände mig då jag egentligen borde studsat upp ur sängen och kollat läget. Vi alla sprang runt och kolla med hittade ingen brand eller rök. Pappan gjorde allt han kunde för att få tyst på alarmen men ingenting funka. Vi fick ringa hit brandkåren. De kom på stört och det tog ett litet tag men tillslut fick de tyst på alarmet. Jag låg i puffen och tittade på när brandmännen gick runt och gjorde sitt jobb. De var mycket trevliga och finns det något bättre än män i uniform. Jag är otroligt glad över att de var falskalarm och jag fick se dem under dessa omständigheterna. Vi kröp tillbaka till sängs klockan sex. Som tur behövde jag inte jobba på morgonen utan hade sovmorgon. Innan jag somna igen fick jag se en underbar bild på systerdottern min.





Vaknade lite senare och bestämde mig för att träna hemma istället för att åka till stabilityball. Jag visste inte heller om instruktören var frisk än. Jag skypade med min familj under hela dagen och jag hann inte med att träna. Jag var ledig hela dagen så jag kunde slöa. Det var inte förän sent på kvällen jag fick se bebisen i skype. Hon är så liten och söt.




Gullungen!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback