SUPERBOWL!

Vaknade sent och segade lite. Jag skypade med pappa under morgonen och chatta lite med Andreas. Runt klockan elva plockade jag upp sonen hos en kompis. Kom hem för att prata lite mer med folk. Jag skulle träna lite innan Superbowl började. Såklart när jag springer ner för att fylla på mitt glas med vatten till träningen. Upptäcker jag att hunden har hoppat upp på bänken och slitit tag i påsen med kompostavfall. Hunden satt och tugga på ett grapeskal. Fick slita och dra i det stackars skalet innan hunden släppte det. Hur gott kan det vara med grapeskal egentligen? Istället för träning fick jag städa köket. Var inte det roligaste direkt, bra äckligt. När jag var klar med städningen var det dags för den efterlängtade SUPERBOWL. Alla amerikanare tittar på detta. Det är en familjetradition. Familjen samlas och har fest med god mat och alkohol. Eftersom det är de som har mest tittare på hela året är reklamerna helt galna. Det gäller att få en bra reklam som alla kommer ihåg och det ger bra med pengar. I vilket fall var det tydligen det sämsta utbudet av reklamer detta året. Vi fann bara någon eller några bra. Sonen och jag satt på övervåningen. Mamman och dottern tittade där nere när de kom. Anledningen till de var vi hejade på olika lag. Maftchen var bra och jag förstår mig på fotbollen mycket mer. Det hängde på de sista två minuterna och vi hoppade nästan i soffan, så spännande var det.








Underbart familjeevent!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback