Vilken V50-dag!

Vaknade av telefonen klockan halv åtta, mamma ringde och sa att Guldvingen skulle ringa om tjugo minuter. Hon tyckte jag skulle vakna till lite innan jag pratade i telefon. Det är väl inte så att jag mumlar och inte riktigt förstår när jag sover? Haha, jag halv sov tills de ringde. Jag fick komma på direkten så det var bara att gå upp och göra sig klar. Jag var så lat att jag satte mig på cykeln och cykla iväg. Det är nog precis 50 meter till dörren. I vilket fall, jag var klar ca klockan nio. Då gick jag och köpte mig en liten frukost och gick hem. Jag var så jävla trött och borta att jag glömde av cykeln. Jag satte mig vid datorn och började skriva med Johanna. Hon hade redan varit uppe i ett x antal timmar. Hon fick nog världens chock när hon såg mig logga in och var vaken. Vi bestämde att hon skulle komma hem till mig och jag gick och tog mig en tupplur. Johanna var hemma hos mig ca halv elva. Vi satt och dega lite och tjöta för det mesta. Vid elva drog vi fram till stan och åt på Henrys. Det är sjukt vad god kycklingtoasten är. Sen gled vi runt i stan, hamna på donken och satt där i två och en halv timme. En efter en som vi kände kom och satte sig hos oss. Det enda vi åt var en glass. Johanna och jag fick en tussilago av Jocke!







Efter glassen drog vi hem till mig igen och jag slängde in min tvätt. Jag hade världens tur dag, båda tvättstugorna var lediga. Jag tog tillfället i akt och ockupera alla tvättmaskiner. Alla mina kläder gick på första rundan. Andra rundan körde jag sängkläder och mitt täcke! Jisses vad bra allt blev. Jag kontaktade sedan min pappa för att dra och hämta min megabyrå hos mamma. Han hade världens sämsta dag i vilket fall, Johanna kom på vart skon klämde. Pappas bil hade inte gått igenom besiktningen idag så han grina på allt och alla. Det var ett himla körande fram och tillbaka. Jag testade och bära byrån men den vägde fanemig bly så Robin och pappa fick bära skiten. Jag rullade mina däck till släpet. Väl hem igen efter allt bärande, handlande och borttappning av mobilen åkte Johanna och jag till donken igen. Jag skulle lämna en nyckel jag fick med mig, haha. Satt där i ca en timme och åt smaskig happy meal med fyra nuggets. Åkte panik hem igen för att ta ur allt i torktumlaren innan de stängde av strömmen. Skjutsade hem Johanna och hem igen för att gå och hämta cykel-jäveln. Nu sitter jag här, har plockat lite i tvätten samt fixat lite med byrån. De små ska till pappa någon dag och det hoppas jag blir snart. Det står ganska mycket i vägen i köket.





En sak som har hänt idag också är att hela stan har börjat köra nya volvobilar. GE MIG EN V50 NU! Jag fattar inte, de var ganska sällsynta här i stan men idag såg vi minst 30 stycken. Jag blir bara mer och mer sugen på den! Om man ändå haft pengar i överflöd ibland.





Vad sa jag inte om vädret, klart solen gömde sig i en massa moln idag. Bättre ska det inte bli och det tro fan det, jag är ledig. Vi får hoppas på bättre väder nästa helg då jag är långledig.



Imorgon ~ middag hos pappsen och fest på kvällen!!



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback