Veckoblogg?

Nu har jag varit dålig på att uppdatera. Jag har jobbat som en galning, bytt tider och en massa extra tider. Förra måndagen diskade jag lite och var även på ungdomsmottagningen för att få ett nytt recept. Sen var det jobbet som gällde hela kvällen och natten.

tisdagen åkte Sandra, Sara, Gustav och jag skridskor på Lidan. Om man ska vara petig så var det bara Sandra och jag som åkte, Gustav ägde inga skridskor och Sara fick kramp i fötterna av sina. Det var jättekul fast även läskigt för det var sprickor i isen. Isen hade ingenstans att flytta sig till men det knakade ändå i den. Vi tjejer skrek till en gång då det knäcktes till ordentligt. Efter turen på isen fick jag dra mig till jobbet.









Onsdagen bestod enbart av jobb... jättekul! Torsdagen såg nästan likadan ut förutom att efter jobbet så fick jag lite besök av Sandra, Sara och Gustav. Vi pratade lite om midsommar och sommaren. Vi kom dock inte fram till något och jag satte på en film.






Fredagen så fikade Johanna, Vera och jag på Henrys. Åt en smaskig kycklingtoast och tog mig t.o.m. kaffe till pralinen. Sen vet jag inte om man får kalla det kaffe då det nästan är mer mjölk och socker än kaffe, haha! Vi satt säkert där en och en halv timme inne på Henrys innan vi tog en sväng på stan. Vera gick sedan hem och Johanna och jag drog till Donken för lite fika, varm äpplepaj och varmchoklad gör susen i denna vinterkyla. Drog hem och titta på film och myste i min säng under täcket. Det är nu man ska ha någon speciell i sitt liv!

Lördagen var en kaos dag. Snöstorm för hela slanten och min bil startade i ca 20 sekunder för att sedan dö. Den tycker verkligen inte om att jag har kört korta sträckor med fläkten på i bott. Så nu ska batteriet laddas och så ska nog allt bli bra förhoppningsvis. Fick springa på morgonen för att låna hans bil. På jobbet var det stendött eftersom ingen gav sig ut i snöstormen. Jag hann t.o.m. åka till elgiganten för att köpa usbsladden till vår nya skrivare på jobbet.

Söndagen var nästan lika kaos, när det gällde vädret. På jobbet var det inte lika lugnt och en massa folk var sjuka och allt var det var. Jag var i vilket hemma tjugo över sju på kvällen och då åkte jag till pappa för att lämna hans bil. Vi åkte till min bil för att försöka kicka igång den med startkablar men batteriet var verkligen stendött. Vi försökte då skotta ut bilen så vi kunde bogsera igång den. Såklart ska alla i hela världen åka på den lilla gatan som jag bor på. Enbart för att den är så liten och full med snö att det enbart får plats en bil på bredden. Det var en som körde om Annelies när hon höll på att baka intill min bil för att sätta på bogseringslinan. Det var parkeringar bredvid så det var därför den kunde köra om men personen i bilen tittade inte framåt förän han stod ca 20 cm mitt emot min bil, iq fiskmås på honom. Parkeringarna tog nämligen slut och jag blockerade hela vägen. Efter en massa tappra försök på att få igång den putte vi in min bil på pappas parkering och gick in och titta på Ghostrider som gick på tv3. Sen traskade jag hem i -21 grader, BRR!


Idag måndag bokade jag tid på guldvingens vårdcentral. Jag ska äntligen kolla upp mitt hjärta och mina armar. Fick även ett samtal från jobbet. Ingen ledig dag idag inte. Gick med på att stänga idag fast jag behövde inte börja förän klockan nio på kvällen. Sen fick jag stängningspass på tisdag och onsdag istället för 06:30-16:30 respektive 09:00-18:00. Det enda positiva är väl att det är O.B. tillägg på kvällarna.


Längtar till torsdag..


malin♥


Kommentarer
Postat av: sara

längta också tills idag=/ men vi får ta vår lilla tripp till henne elle med henne en annan dag:D

2010-02-25 @ 13:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback