Jönköping here I come!


Snart ska jag ut på äventyr igen men först tänkte jag skriva lite om gårdagen. Tjugo över sex kom pappa och hämta mig, skjutsade mig till Café&Bar. Där mötte jag upp Majzzen, Johannes och Britta. Jag beställde vitlöksbröd med tzatsiki till förrätt, Oxfilétoast med pommes och chilisås till varmrätt och Vaniljglass med kanelkolasås till efterrätt. Allting smakade fantastiskt gott och vi prata och skratta hysteriskt. Allt kändes så bra, allt var bekymmersfritt. Man blev sexton år igen och kände att livet väntar runt hörnet. Vi var där till halv tio ungefär och mådde gott. Det blev såklart en sommersby pear till middagen. Johannes körde sedan Majzzen hem till sig och Britta och jag fick skjuts hem till mig. Johannes åkte hem till Louise och sig. Väl hemma hos mig började det verkligen slå mig, sista kvällen med Britta i Sverige på ett väldigt bra tag. Att man inte längre är sexton år utan tjugoett och livet väntar inte längre, utan vi måste ta tag i det om man ska ha något. Vi satt och prata det sista minuterna innan Brittas mamma kom och hämta henne. Alla känslor är så blandande och jag ska allt hitta ut i den gråaskala.







Vidare till dagens datum. Jag vaknar upp dreglandes på kudden, om ändå förkyldningen kan släppa så kudden slipper vara blöt när man vaknar. Jobbigt att andas genom munnen istället för näsan. Jag måste påstå att jag sov hyffsat bra inatt. Jag vet att jag drömde om jobbet och den var lite halv konstig som vanligt men inget som gjorde mig irriterad, fustrerad eller så. Vet att det var en snygg kille med i bilden som jag ville ha, fast han var lite ond. Snart ska jag packa lite inför min resa till Jönköping. Jag väntar fortfarande på svar från Majzzen. Måste även ta en sväng förbi syrran och systemet innan avresan.









Så var man tillbaka i verkligenheten igen




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback