Kristianstad


Alarmet ringde alldeles för tidigt. Jag kännde mig ändå ganska flexibel. Jag lyckades packa och göra mig klar. Kändes inte riktigt som jag glömde något, huvudet var med. Jag fick först åka till mammas jobb för att byta bil. Det är mycket bättre att åka i en bil som går bättre och har en helt fungerande stereo i bilen. Det enda jag glömde var mina skivor i min bil, suck. Vidare till jobbet för att jobba en sväng. Jag skulle bli klar klockan kvart i tio men hann inte riktigt. Jag var utanför jobbet cirka klockan tio över tio. Jag hämtade upp Sandra och vi åkte fram till systemet för att kolla om mitt flak Somersby päron hade kommit med varorna. Som tur hade varorna kommit och jag fick min dricka. Sandra och jag tankade bilen och plockade därefter upp Sara. Resan ner mot Kristianstad var på börjad. Jag kunde pusta ut och kände att jag äntligen var ledig och att vi var på väg. Vi stannade i Falköping och åt på. .McDonald's. Det fick bli en sallad för mig.







Bilfärden fortsatte, vi stannade även i Jönköping. Sandra skulle hämta upp sitt PS2 med singstar i sin lägenhet. Sandra tog över ratten och jag satte mig i passargerarsätet och sov in princip hela vägen ner. Jag behövde verkligen den tuppluren. Vi parkerade utanför Carro och började packa ur bilen. Det låg en pizzeria precis bredvid hennes ytterdörr och de bagarna var jättetrevliga. De fråga vart vi var ifrån och frågade om vi skulle vara där en vecka. Jag förklara lugnt att vi var tjejer och har packat för en helg. Vi installerade oss hos Carro, tog oss en kaffe. En tjejhelg kräver lite godis och tillbehöver så vi drog iväg till affären. Mitt i affären ringer Cultural Care upp, mitt au pair agentur. Jag har blivit antagen och vi körde en intervju på svenska och engelska. Så jag sprang omkring i affären och svara på en massa frågor på både svenska och engelska. Jag var så nervös att jag inte tänkte på hur folk reagera i min omgivning. Mina kompisar däremot gick runt och skämta med mig. Det gick som tur bra och jag fick med mig både godis, tuggummi och dricka ut. Magarna kurrade så vi tog med oss pizza hem till Carro. Det var inga små pizzor i Kristianstad.






Mättna och belåtna började vi göra oss i ordning samtidigt som vi började dricka. Det droppade in lite folk då och då. Festen var igång, vi sjöng lite singstar och hade det jättetrevligt. Runt klockan tolv drog vi oss ut mot krogen. Vi var V.I.P så vi slapp den långa kön och kunde gå rakt in. Sånt är helt fantastiskt gött. Sandra och jag tog oss en drink det första vi gjorde, en strawberrydaiquiri. Den var helt underbart god. Glaset var inte så högt med shiet så bred, den tog aldrig slut Vi dansade en hel del och pratade lite med skåningarna. Det var mest Sandra och jag som höll ihop under kvällen. Vi gick däremot hem ihop och däckade tillsammans i Carros jättesoffa.













Jag älskar mina tjejer!






malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback