Födelsedag och American pie the reunion

Bilen låter lite konstigt när man svänger vänster. Vi tror att det är från att den bogserades upp ur diket. Så jag fick glatt gå upp och åka iväg till verkstaden klockan kvart i åtta. Mamman plockade upp mig och vi åkte hem. Jag var supertrött. Somnade sent igår kväll, huvudvärken höll mig vaken. När jag kom hem åt jag frukost och tänkte hålla mig själv vaken. Alla utan pappan var lediga och dottern hade precis vaknat. Mamman sa till mig att jag fick gå och lägga mig igen om jag ville. Jag ville inte men jag var illa tvungen, jag orkade inte att hålla mig vaken. När jag kom upp ur sängen senare var det alldeles påskigt här. Mamman och dottern hade påskpyntat här hemma. Fast det fanns inga påskekärringar så lång ögat kunde se. Jag var tvungen att berätta om vår påsk med påskkärringar, raketer och dörrknackning för godis. De tittade på mig och sa att vi hade blandat ihop det med Halloween, Halloester. Det var roligt. Jag tycker de är roligt att lära mig nya traditioner. Det handlar mesta dels om gottigheter, god mat och massa godis tillsammans med familj och vänner.




Hängde med barnen hela dagen. Vi gjorde en tårta till Pippo som fyllde ett år idag. Vi gjorde en tårta utav paprika, morötter, jordgubbar och gröna bönor m.m. Vi väntade tills pappan kom hem och så sjöng vi för grisen och hela kitet. Riktigt roligt och se honom gluffsa i sig tårtan. Gjorde sönder den på direkten och dregla sönder. Han fick även en födelsedagspresent. En helt ny fluffig säng. Vi beställde mat, indiskt. Det var riktigt gott. Fille kom och vi drog till bion. Vi gick på American Pie the reunion. Vi skrattade hysteriskt och grät nästan så mycket skratta vi. Filmen är riktigt bra och rolig. Vi drog tillbaka till mig och övernattade.








Älska humor!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback