Mellanstadiekonsert!

Fick iväg ungarnat till skolan. Tog mig en tupplur innan jag drog iväg till boot camp. Jag pratade med min tränare och fick mig även en supergo kram. Jag hoppas att jag kan vara med och träna nästa måndag. Jag fick min underskrift ifall jag inte kunde komma nästa vecka. Hem för att titta på lite How I met your mother innan jag hämtade ungarna i skolan. Vi tog en sväng förbi sesame donuts på vägen hem. När vi kom hem bröt tredje världskriget ut. Vi åt tidigare än vi brukar för att vi skulle iväg till dotterns konsert. Vilket inte passade sonen över huvudtaget. Han vägrade äta så tidigt och vägrade att gå. Vilket han var tvungen till att göra. Sonen var bra envis och säger bara att det är tur att jag är envisare. Han tog på sig en massa löjliga kläder, hattar osv. Vilket jag inte brydde mig om. Han åt i sista minuten och krånglade. Envisare vinner, jag vann. Han åkte med normalklädd och satt där under hela konserten. Han hade vresat och skrikit i en hel timme innan vi åkte men efteråt var det som bortblåst. Det släppte redan när vi satt där och lyssna. Då lekte han med min hand och det var väl mer eller mindre hans sätt att säga att han inte var sur och ber om ursäkt. Tittade på honom och log. Vad mer kunde jag göra, all ilska man hade släppte. Den ilskan jag hade för att han krångla så mycket att jag glömde min väska och vi behövde tanka. Ilskan över att jag behövde be om pengar av familjens bästa kompisar till bensin och den enda han då kunde tjata om var att han ville låna till en slushy. Syskon/vänskapsrelationen vi har byggt upp under dessa månader är helt otrolig. Jag älskar "mina" barn otroligt mycket. När vi kom hem satt vi och lyssna på musik ihop. Vi snackade och innan vi gick och la oss tog vi oss en basketmatch på xboxet.


Envis som en åsna!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback