Sommarlov

Första dagen på sommarlovet började inte så great som jag hade hoppats på. Tjejerna skulle göra våfflor till alla men de misslyckades och de smakade ägg. Så jag gjorde french toast till dem medan jag skypade med Britta. Vi skypade för att få fram lite beslut om vår resa.  Jag skjutsade hem extra barnen under förmiddagen efter frukosten. Precis innan vi åkte tappade killen en hel vattenmelon på golvet. Den exploderade så fint. På eftermiddagen plockade jag upp dem igen för att mina barn och de skulle iväg till deras personliga tränare. Fast innan vi ens kom iväg blev det tredje världskriget. Vet inte vad barnen lyckades bråka till om. Dottern blev helt rasande och förstörd. Hon låg under täcket och skrek. Det tog mig 20 minuter och stå i dörröppningen för att åka iväg innan hon gick med på att åka med. Det var inga roliga 20 minuter och de blev sju minuter försenade till deras tränare. Under tiden de träna skrev jag världens mejl till Britta om allt jag har hittat och tänkt under vår resa. Väl hemma igen fick jag städa upp bombnedslaget i köket. Vi hann inte vara hemma en så lång stund innan dottern och jag åkte igen. Det var swimteam som gällde. Jag tog tag i mitt Harry läsande. Så jag har saknat det, utan att ha vetat om det. Jag har lite mindre än tre månader på mig att läsa ut alla böcker. Har en känsla av att jag inte kommar att hinna det. Skamm den som ger sig. Efter middagen med familjen väntade det glass och en av de sju basketball finalmatcherna. Pappan låg på golvet och heja som en tonårig. Anledning att han låg på golvet var för att han hade sträckt ryggen under dagens träningspass.
 
 
 
Familj i ett nötskal!
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback