Sveriges Nationaldag

Tjugotvå år senare får jag reda på att det inte bara är bildningen av regeringen. Utan att vi firar att det är dagen då vi valde Gustav Vasa till kung. Pinsamt att jag inte kunde det. Lär mig en hel del mer om Sverige här borta i USA. Idag är jag helt ledig och ensam i huset. Djuren är såklart kvar. Jag hade läkartid klockan kvart över nio. Det var det bästa hittills. Goda nyheter. Jag blev av med skenan och fick tillbaka stöveln. Jag får börja gå på foten med stöveln om endast två veckor. Det är ingenting! Snart kan jag bygga upp all muskelmassa som jag har förlorat. Benet ser så äckligt klent ut mot de andra. Såret var inte alls lite stort och äckligt som jag hade målat upp det i mitt huvud. Tro mig inte fel nu. Det är fortfarande stort, fult och äckligt. Benet var alldeles uttorkat och bada det så gott det gick med lotion när jag kom hem. Fick en upptäckt där hemma. Gandalf, den vita stora hunden hade ätit upp alla bagels och en klump med smör, ca 100 gram. Man kan inget annat än att bli irriterad och äcklad.






I väntan på att Elena skulle sluta jobbet och komma hem till mig. Skypade jag och tittade på How I met your mother. Inget ovanligt där inte. Det var halv fint väder och jag borde suttit ute. Jag orkar däremot inte med min dator då. Den har så sjukt dåligt batteri att jag får springa in och ut. Placerade min röv på soffan och mådde gott. Elena skulle egentligen ha slutat tidigt. Så vi kunde åka ner till downtown och hälsa på de mumsiga marinsoldaterna och deras flottor. Det är Rose festival denna veckan. Vilket det är varje år runt denna tidpunkten på året och då kommer bl.a. den amerikanska och kanadensiska flottan hit. Man får kliva på båtarna och titta runt. För min del blir det bara att dregla. Jag är sjukt svag för män i uniform. Båtarna är imponerade också.
Dessvärre fick Elena aldrig sluta i tid. Det blev en massa krångel och hon kom inte hit förän klockan sex på kvällen. Vi missade marinerna idag. Som tur är de här hela veckan. Vi drog till en Skyline burger som ska ha Portlands godaste hamburgare. Utifrån ser restaurangen så skabbig ut att vi aldrig har funderat på att äta där. När man kom in var det som att gå tillbaka i tiden. Det var verkligen urmysigt och super amerikanskt. Hamburgarna var helt sjukt goda. Det blir helt klart att åka tillbaka tid. Vi stannade för frozen yogurt på vägen hem. Det är alltid lika gott och roligt att gå där och bara ösa i pappmuggen. Vi åkte tillbaka till mig och hyrde filmen Man on a ledge. Det var en riktigt bra film med mycket spänning. Elena kunde inte sitta still för hon tyckte den var så spännande. Han är även grymt snygg, haha!







Underbara dag!





malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Stackare! Hoppas det blir bra snabbt nu! Skickar lite styrkekramar från Sverige! Fick gosa lite med lilla Leah igår på Coffes student. Hon är så fiin den där lilla kickan! Kram på dig!

2012-06-14 @ 16:23:43
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback