Full rulle m bl.a. möte

Vaknade halv nio och kickade lite på facebook och dylikt innan jag gick ner för att äta frukost klockan nio. Jag träffade då morfar för första gången. Jag har såklart sett honom i skype och dylikt när familjen har pratat med honom. Han var en jättetrevlig man. Jag gjorde mig klar och väntade glatt på Elena. Hon skulle köra oss två till mötet. Vi skulle bowla med hela gänget på P(ortland) S(tate) U(niversity). Det är ett bra möte enligt mig. Jag spöade alla på första rundan rejält. Fille och jag var överlägset. Jag fick hur många strikar på rak som helst. Fick jag inte strik fick jag spärr. Jag hade världens flyt. Det jag inte hade flyt med var att de bjöd på mat och fika. De bjöd på pizza och cupcakes. Det blev inte så mycket ätade för min del. Det gjorde lite ont i mig och jag var så nära att skita i min utmaning och fuska. Som tur är jag envis som en åsna och lyckades hålla mig. Jag har inte kommit så långt för att fuska nu. Vi prata lite om skatt innan vi avslutade mötet. Jag ska deklarera och betala skatt här i USA. Jag undrar lite hur det ska gå till. Som tur har jag frågat pappan om hjälp så det ska nog gå bra.


Större delen av alla au pairer drog till Washington sqaure. Fille och jag var inget undantag. Vi stannade dock vid Chipotle grillen innan så jag kunde köpa mig lite mat. Jag kände mig mer eller mindre utsvulten. Vi lullade omkring i köpcentrumet. Det var svårt att gå så många. Vi var runt femton stycken. De smakade på något äckligt, tror det var root beer blandat med glass. Endast två stycken tyckte det var gott. Jag kunde dock inte smaka på det men har lovat min värdfamilj att smaka på det innan jag åker hem. Det är något väldigt amerikanskt. Det har ett namn men kommer inte på vad. Det är något i stuk med root beer float. Elena, Fille och jag tröttnade på resecentrumet och drog till bion istället. Vi gick på A thousand words. Den var som alla andra filmer. Det går att gissa vad som händer. Den hade ett bra och fint budskap. Kurr i magen efter filmen så vi åkte till The old spaghetti factory. Snart är jag nog stammis där. De har en så himlans god B(acon)L(ettuce)T(omato) sallad där. Fick även hör att jag ser absolut inte en dag över tjugoett. Det är ingen här borta som tror att jag är tjugotvå. Alla blir lika chockade. Jag fick även visa legitimation för filmen Project X som har arton årsgräns. Vad är det här? Kaffe och kaka efter filmen för att bara sitta och tjöta. Nästa helg kan jag också fika, ÄNTLIGEN!







Underbar dag med underbart folk!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback