KEY WEST!

Tidspessimisten och tidoptimisten gick upp tidigt, mot min vilja. Ni kan bara gissa vem jag är. Hela min familj är tidspessimister förutom jag. Jag vet inte varför jag blev omringad av dem. I vilket fall kom vi iväg skjut tidigt och fick sitta ute och vänta ett tag. Bussen kom äntligen och jag fick mitt framsäte, underbart. Jag somnades dessvärre under resan och missa lite men de gjorde inte allt för mycket. Nu till den delen jag inte gillade med att åka buss. Vi stannade aldrig under resan för att kolla läget och ta lite bilder. Så nu har jag massa bilder tagna på vackra landskap genom en smutsigbussruta, bra störande. Vädret vara kanon men ser lite halvtaskigt ut pga de sketna fönstrena. Kommer inte riktigt ihåg hur långt tid det tog men några timmar. Det är sjuktvackert och jag är glad att jag gjorde resan. Även om man såg de genom sketna fönster. Väl framme tog mamma jag oss en rundad tur på ett tåg. Superintressant! De har massa historia och jag tycker allting sådanat är superintressant. Jag tog otroligt mycket bilder. Vädret stekte på och vi bara njöt av allting. När turen var över gick vi till den ökända restaurangen Sloppy Joes. Jag tog klassikern som de blev känd för. Påminner om en hamburgare fast som köttfärssås istället för en biff. De såg bra vidrigt ut. Det påminnde om när man ser i filmer barnen får as äcklig gegg på ett bröd av en äcklig mattant. Jag kan däremot säga att det smakade fantastiskt gott. Verkligen en upplevelse för livet. De har webbkameror där inne, så om ni vill se lite googla Sloppy Joe Key West. Mättna och belåtna tog vi oss en shoppingrunda och kolla runt. Klockan sprang iväg och vi gick till mötesplatsen för bussen. Vi fick vänta en liten stund men var skönt att vila benet lite. Sov lite till och från på resan hem. Väl på hotellrummet blev det lite snack och titta på tvn. Sista dagen imorgon!







Paradis!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback