HERMAN

Jag glömde skriva att jag hade fått en Herman! Fick en Herman och ett brev av min lillasyster Elin.


Brevet
:

Hej, jag heter Herman!
 Jag är en naturlig surdegskaka. Jag ska stå på diskbänken i 10 dagar utan lock. Du får inte sätta mig i kylskåpet och om jag slutar bubbla har jag dött.

Dag 1 Du får Herman.

Dag 2 Rör i Herman 2-4 gånger.

Dag 3 Samma som igår.

Dag 4 Herman är hungrig! Ge honom 2 dl mjölk, 2 dl mjöl, 2½ dl socker.

Dag 5 Rör i Herman 2-4 gånger.

Dag 6 Samma som igår.

Dag 7 Samma som igår.

Dag 8 Samma som igår.

Dag 9 Herman är hungrig! Ge honom 2 dl mjölk, 2 dl mjöl, 2½ dl socker. Dela Herman i fem lika stora delar och ge fyra av dem tll dina vänner (Tillsammans med en kopia av detta brevet) Herman nummer fem får stanna hos dig.

Dag 10 Herman är jättehungrig! Ge honom 1½ dl matolja, 3 ägg, 3 tsk bakpulver, 100g hackade nötter, 2 rivna äpplen, 2½ dl socker, 3½ dl mjöl, 1 tsk salt, 100g hackad choklad, 2 tsk kanel. Blanda ihop allt och grädda i en stor form (26-28 cm i diameter) i 170 grader celsius i nedersta delen av ugnen, i 30 minuter.

LYCKA TILL!


Vi får väl se om min Herman överlever..


malin♥


Kommentarer
Postat av: basse

herman är inget god

2009-11-12 @ 23:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback