Sämst i världen på att uppdatera?

Tog en vecka och en dag för mig att sätta mig vid datorn för att uppdatera. Det konstiga är att jag inte har gjort så mycket och nu är det inte ens säkert jag kommer ihåg vad jag har gjort.

Onsdagen den fjärde november.

Det är nu en månad kvar till min 20-årsdag! Jag vaknade hyffsat sent för att klockan två åka iväg till jobbet för att gå på ett möte. Det skulle varit en timme men p.g.a. de senaste händelser och kommande planer drog vi över på tiden. Ingen jag hade ont av. Direkt efter mötet åkte jag till Johanna för att hänga med henne till Volvo. Hon skulle lämna in sin käraste på sk. kontroll eller vad man säger. Förstår att hon inte ville gå hem från Volvo i kylan. Fast hon fick inte skjuts hem utan jag tog med henne hem till mig istället. Sara kom efter en liten stund och jag började göra mos och grynkorv. Jag måste inskaffa mig kryddpeppar!!! Johanna och jag smaskade i oss det och vi alla tre till ÖB och kollade lite. Jag köpte potatissticka.. inte en utan två! Vi bestämde oss för att glo på film och hämtade lite filmer hos min pappa samtidigt som jag slängde in en tvätt hos dem. Fan jag har inte tvättid förän på fredag och jag ska jobba imorgon. Äger för tillfället bara ett par arbetsbyxor som var en aning kladdiga. Till film är man tvungen att ha gott till så vi åkte till Hjertberg också. Johanna åkte hem efter Hjertbergs men Sara och jag åkte hem till mitt och glodde på film. Sen var det sängen som gällde.. börjar klockan 06:30.




Torsdagen den femte november.

Dagen började halv segt klockan halv sex. Jobbade och när jag kom hem ungefär klockan fem så somnade jag. Jag vaknade vid åtta igen kanske och gick och la mig vid nio igen. Snacka om att jag var trött. Fråga mig inte riktigt vad jag har gjort men kroppen skriker sömn och semester!!



Fredagen den sjätte november.

Denna stressiga fredagen. Äh, jag är ganska van då jag är tidsoptimist och gör allt i sista sekunden. Jag började jobba klockan halv sju, slutade strax efter halv fem. Studsade hem för att ta en kärring på bar gärning.. hon höll i min tvättstugenyckel. Jag var ypperligt snäll och tog nyckeln och gick upp och hämta mina kläder medan hon bar ut sina. Orkade inte riktigt stå och gapa av någon anledning. Hade inte riktigt tid att "bråka" för den delen heller. Även om hon förtjänade att få en utskällning. Tycker det är så respektlöst att snå andras tvättider. Ska det vara så svårt att acceptera att det inte ens tid? Om man är så desperat att tvätta varför inte fixa en egen tvättmaskin. Jag tror jag kan skriva ett helt inlägg på en datasida om detta. Fast det ska jag inte göra. Slängde in en tvätt och sprang upp igen och började panik städa. Mitt uppe i det hela skriker min mage efter mat och jag slänger in lite pommes i ugnen samtidigt som jag kastar mig in i duschen. När jag står duschen kommer Sara och strax därefter Carro. Kommer ut ur duschen och äter lite snabbt samtidigt som jag tar på mig klänningen och springer ner till tvättstugan för att hämta allt. Nyduschad, smink i hela ansiktet, sneakers och klänning utan leggings eller strumpor möter jag Martin och Max i dörren. HAHA, bra pinsamt! Jag var skit stressad och inte så värst trevlig, hoppas de har överseende med det. De åkte ganska snabbt igen. Jättetack för brödet Martin. Jag sminkar mig i världens fart och ser därmed ut efter det också... börjar sedan häva i mig drickan. Kvällen slutar lyckad i vilket fall. Britta kom senare på kvällen och vi hade skit kul. Alla drog vid två. Detta måste göras om!!!










Lördagen den sjunde november.

Två dagar kvar till min mammas födelsedag men det hindrar inte henne från att ha kalas idag. Eftersom jag är hyffsat bakis hämtar hon upp mig strax innan två. Vi kommer dit och fikar lite smaskigt. Umgås och snackar då jag inte har träffat dem på ett tag. Klockan sju på kvällen började mamma med maten, potatisgratäng, fläskfilé och kantarellsås + sallad. Åh jag älskar verkligen potatisgratäng, funderar på varför jag inte har gjort det själv. Jag var nog hemma vid halv tio på kvällen kanske och gjorde inte så mycket mer den dagen.





Söndagen den åttonde november.

Farsdag! Klockan tre var det bestämt att vi skulle vara hemma hos pappa. Jag kom dit prick tre, helt otroligt annars brukar jag alltid vara försenad. Vi åt kycklingfilé med sås o det... jag åt så jag nästan sprack. Helt underbart gott och mättsamt. Dock hindrade det inte mig att två timmar sedan äta ugnsbakadbanan-sirap-choklad med glass. Smaskigt värre!! Vi gjorde inte så mycket, glodde på tv, tjöta och så.. umgicks helt enkelt. Mötte sedan upp Majzzen vid sju och vi gick till Roma, inte för att jag åt något eftersom min mage var överfylld. Han åt sallad och vi tittade på film. Efter filmen gick vi till mitt ex och hämtade min brödrost. Jag hade nämligen en hel limpa med rostebröd i frysen men hade glömt rosten hos honom, bra irriterande. Vi gick en liten promenad och tjöta, mycket trevligt. Hemma ganska sent för att kasta mig i sängen!!










Måndagen den nionde november.

Min mammas födelsedag och jag hinner inte skicka sms förän efter tolv på natten då det egentligen inte är hennes födelsedag längre. Jag jobbade nämligen eftermiddag och hade inte tillgång till min mobil. Före och efter jobbet gjorde jag inte ett skit. En sådan latmask jag är! :)




Tisdagen den tionde november.

Shiet vad tiden går... snart första advent!! Ge mig snö. Jag började på min stora storstädning. Fan vad dålig jag har varit men det känns inte riktigt som jag har haft tid. Det är nog mer så att jag inte har tagit mig tid för att städa. Jag måste även lägga ut en bild på min nya soffa som snart inte längre är ny. Denna den gjorde jag inget annat än jobba. Jag jobbade eftermiddag och jag övertalade Quyen att gå med mig till och från jobbet. Det är fan gött att gå, hade även tur med vädret.



Onsdagen den elfte november.

Ah, äntligen ikapp. Idag vaknade jag av ett sms klockan kvart över två på eftermiddagen! Nä jag var inte trött.. Idag ska jag verkligen stoorstäda!!! Måste jag verkligen. Om jag hade tid över ville Martin hitta på något. Det var ett tag sedan så jag får lägga på ett kol. Säger bara hur duktigt jag är nu när jag har lyckas att göra denna uppdateringen medan jag ska städa. En sak jag har fixat nu under denna dagen är faktist förlängningssladdarna, ingen är i vägen längre! Nu ska jag sätta igång med städning & diskningen!!



ÖNSKA MIG LYCKA TILL MED STÄDNINGEN, LÄR JAG BEHÖVA! :)


malin♥


Kommentarer
Postat av: britta

Du hemska människa, ta bort!! Du borde skicka sånt här till granskning innan du får lägga utdet på det offentliga nätet!! BUHHHHH

2009-11-14 @ 12:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback