Soffan min

Äntligen har jag kommit till skott. Har plockat iordning på allting. Jag vet nu att jag ska köpa mig ett packe eller två med galgar nästa gång jag är på ikea. Jag stod och titta på min garderob som är smockad med kläder och funderade på hur jag ändå kan känna att jag inte har något att ta på mig. Speciellt när man ska på fest eller gå bort! Helt sanslöst men jag antar att jag inte är den enda som har det "problemet". Imorgon ska det dammsugas och tvättasgolv hemma hos mig.

Vill även tillägga att jag anmälde mig till Radiotjänsten idag. Hade totalt glömt bort det och fick en påminnelse i brevinkastet idag. Det kändes pinsamt men det kunde varit värre. Vid klockan två på eftermiddagen hörde jag hur det ringde på grannens dörr. Nyfiken som jag är tittar jag ut ur mitt titthål. Mystisk man i kostym men en lapp i handen står i trappuppgången. Grannen öppnar inte och gubben skriver lite på lappen och la i den i brevinkastet. Hm, jag började fundera på om det var information eller om gubben bara sålde något. Jag har tvn på i bott och står i pyjamas. Gubben ringer plötsligt på min dörr. Jag tänker inte öppna då jag är nyvaken i pyjamas. Han slängde ju ändå ner lappen i brevinkastet. Jag väntade ut det hela och lappen dunsta ner på mitt golv. På lappen stod det, Glömt tv-avgiften? Fan tänkte jag bara, tvn på i bott och inte öppna dörren när kontrollanten kom. Tur i oturen?! Surfade snabbt in på deras sida och anmälde mig.

Eftersom det är i ordningplockat tänkte jag slänga ut en bild på min underbara soffa.




Tända ljus och julmusik <3



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback