Härlig torsdag

Denna dagen började kanske inte perfekt. Jag fick sms av Sandra som det stod att jag skulle gå upp och göra mig klar. Det hände inte direkt, jag somnade om. Låg och höll mobilen i handen och vaknade efter det tredje sms:et. Jag var en aning trött efter gårdagen, som var mycket speciell. Jag studsade senare upp, smsade Sara som också skulle med till stan.. fast hon slutade inte jobbet förän klockan två. Så jag la upp en B-plan. Sandra var sugen på fifflers och vi hade bestämt och att fika. Det fick helt enkelt bli mat vid tolv och fika sedan klockan två då Sara kommer. Allt blev bra och proppmätt blev man. Vi drog även runda på stan men jag hittade inget roligt.



Direkt efter stan drog vi hem till mig. Kollade på lite utlandsresor samtidigt som jag sprang upp och ner till tvättstugan i källaren. Fy vad bra det gick att tvätta! Överraskande lätt.. eller inte. Det var lite krångligt men jag chansade och lärde mig hur allt funkade. Det jobbiga var att lampan i torkrummet gick sönder och jag såg därmed inte ett skit. Det enda som är kvar är att det ska in i garderoberna! Vid halv åtta kanske (?!) drog vi till Maggan och köpte lite godis och dricka. Sandra mötte strax därefter upp Johannes och Sönegård vid Roma. Sönegård stannade inte alls länge. Vi satte på filmen Jekyll + Hyde, inget att hurra för. Filmen var bara seg och inte alls någon skräck. Hade förväntat mig en bra film med mycket slakt i, då omslaget är på en blodig operationssax typ. Sara och Johannes drog direkt efter filmen då de ska upp och jobba imorgonbitti, Basse drog strax därefter och Sandra var kvar längst. Vi satt och tjöta samt titta på tv. MYCKET TREVLIGT. Nu är klockan snart tolv och jag är inte alls trött. Borde gå och lägga mig då jag ska börja halv åtta i helgen och halv sju måndag till onsdag. Jag är en kvällsmänniska och det tar på mig att gå upp tidigt, därför bör jag gå och lägga mig tidigt så jag kan få en massa sömn.





Fick ett mms av Britta häromdagen.. de hade fått lite snö i Jönköping. Tänkte dela med mig av den underbara bilden.



Fredag imorgon och jag är ledig!


malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback