Inflyttning?

Hej på er allihop! Jag kan säga såhär, den här dagen gick inte som planerat eller tänkt. Jag ligger i min säng som förtillfället ligger på golvet med mammas laptop i knät i VINNINGA!! Kanske kan börja från början?

Jag vaknar ganska tidigt, hoppar in i duschen och borstar tänderna ect. Sarah och jag åker in till ab bostäder klockan 11:30 då de inte hade ringt mig. Jag hade ingen aning om nycklarna hade kommit in men de hade ju tills klockan 11 på sig att lämna in dem. När vi väl kommer dit visar det säg att hon precis hade lämnat in dem.. eller ja de två av fyra nycklarna hon hade. Så jag skulle få nytt lås till både dörr och postlåda. Wihi tänkte jag bara, inte hela världen. Sen kom ett till och sen så... Ja då hade det inte varit en full besiktning på det hela. För när han var där igår höll hon på att städa osv. Men hon på ab bostäder sa att det troligen var fint städat. Det enda som gick runt i mitt huvud var ordet TYPISKT!! Aja inte så mycket att göra åt, jag fick lite telefon nummer och så. Vi plockade upp Sandra och mötte upp Annelie och pappa i lägenheten. Vilket katastrof säger jag bara. Det första jag känner är stanken av ostädat hem. Jag kliver in i storarummet och ser en soffa. Gnuggar ögonen och tittar upp igen. Såg inte fel, en jävla soffa. Vi börjar kolla runt och funderar på vart någonstans det är hon har städat. Det låg grejer kvar överallt, t.o.m. ett mjölkpaket i kylskåpet. Allt är bara snuskigt och sketet. Jag plockar upp telefonen och börjar ringa. Både vaktmästaren och han besiktarkillen kom. TADA imorgon kommer städfirman och städar samt slänger all skit som ligger kvar. Vill bara tillägga att de har försökt komma i kontakt med de förra ägarna. På måndag kommer golvläggare och lägger golv i hela lägenheten, då parketten var skadad osv. Alla lås är bytta. Måste ringa lite imorgon om tapeterna och brandalarmet samt under diskbänken. Så någon gång under nästa vecka kan jag flytta in igen. KUL VA? Nere i förådet var det knöööökat med grejer som åker till tippen! Det har verkligen inte varit min dag idag. Kanske kan tillägga att jag glömde alla mina nycklar på jobbet så jag var tvungen att väcka hela huset när jag kom hem nu vid halv två. Får ställa klockan på tjugo i sju så jag kan ringa och kolla så de ligger där. Gött att skriva av sig måste jag säga. Vi hörs kanske btw har jag löst internetgrejen, mamma äger ju ett mobiltbredband :D


Det blir aldrig som man har tänkt sig...


malin


Kommentarer
Postat av: Sandraa.

Haha.. fan vad typiskt, när du väntat så länge på att flytta in så får du vänta ännu längre nu :P

2009-09-16 @ 21:02:47
URL: http://wendiiigos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback