Fika, möte och middag.

Idag vaknade jag hyffsat sent, sov ganska dåligt i natt. Jag drömmer fortfarande och jag måste nog gräva djupare i mina problem. För tillfället vet jag inte riktigt vad det är jag grubblar på. Quyen tog med mig på en sväng till McDonald's där han tog sig en kaffe och jag köpte mig en glass, McFlurry smarties med extra daim. Vi satt där en bra stund i solväggen och gotta oss. Nu har jag ännu mer fräknar. Efteråt åkte vi båda hem och gjorde oss klara inför mötet med jobbet. Jag hade världens panik över vad jag skulle ha på mig. Ett möte med middag efteråt på stadt. Jag visste inte riktigt vad för intryck jag ville göra. Det blev bra i vilket fall, jag kände mig nöjd med valet och nu i efterhand tänkte jag inte ens på vad folk eller jag hade på mig. Mötet gick fint och middagen efter var god. Det var kockens tost, som inte längre heter det och efter maten var det allmänquiz. Det var verkligen jättesvåra frågor och det var fanemig tråkigt. Vårt lag kom i vilket fall inte sist. Nu sitter man här hemma och är jätterastlös. Den händer inget roligt men jag har en hel del tänkande att göra, så jag i framtiden kan sova gott.




Fick frågan, hur är din drömkille. Är det meningen att man ska veta det. Jag tycker ändå det slutar med att man aldrig fångar honom eller är det då man slår sig ner och bildar familj. Ska man sträva efter en viss smak eller humör ect. Jag vet inte vad jag vill ha än, utan jag ska nog testa mig fram. Sen är ingen perfekt, ska man då nöja sig med det man har för att man har känslor för personen. Sen är frågan vart gränsen går för vad ska man nöja sig med om man nu ska det. Ta personen för den är, fast ska man älska hela personen eller ska man älska det mesta och acceptera resten? Ska man ha många tankar om den rätte eller ska man vara öppen med att han ska vara snäll med humör. Är man för öppen kanske man får en halvsnäll och bra humör ibland. Beror väl på vad man är för person och vad de accpeterar. Spelar karma in och man får ta det man förtjänar. Finns ens den rätte för någon. Finns drömkillen egentligen, är det något man drömmer om att ha men egentligen inte vill ha när man väl får det. Är drömkillen som ett hopp, ett hopp man kan leva med livet ur. Att man vaknar upp men en bra kille och hoppas att drömkillen kommer och räddar en ur en tråkig vardag. Hur mycket är ens kärleken värd i dagens läge. Allting runt min omgivning har lärt mig att allting har ett slut, positivt eller negativt. Hur hårt ska man gå in och sattsa på ett förhållande. Vill man ha hus, villa, hund, barn och ett vanligt jobb eller kommer det bli som jag drömt om. Jag, själv i en lägenhet utan några barn eller man...


Hoppas på en god nattssömn!

malin♥


Kommentarer
Postat av: Johanna

ja tycker att det e lite komiskt att du pratar om drömprinsen å har ett kort på Quyen över :) hihi

2010-04-14 @ 17:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback